Livet på landet

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Maria - 11 oktober 2010 20:42

... heter en häst som Soffi varit och provridit, och som vi idag fick låna till hopplektionen på specialidrotten. Vilken trevlig häst! Lugn och trevlig och fruktansvärt snäll. Vid både ridning och lastning.

Men stoooor - 168 cm i mankhöjd...

Vi väntar bara på veterinärbesiktningen nu, sen ska vi få låna honom på prov i två veckor innan vi beslutar oss för att köpa honom. Ska bli spännande.

Bilder kommer så snart jag tankat ur kameran!

Av Maria - 11 oktober 2010 20:35

... har vi träffat idag. Jag och Blixten. En snabbis på skogen mellan två jobb...

(Haha - det där lät något det...)

Och det blev ett kärt återseende vill jag lova - han blev jätteglad och jag tror faktiskt  att han kände igen gamla matte, fortfarande efter en vecka   , och jag blev så oändligt glad i hjärtat av att se honom.

Och se att han tycker så mycket om sin nya familj, och att de tycker så mycket om honom. Och att han är alldeles, alldeles underbar fortfarande.

Och inte en enda tår fällde jag, dessutom   ...  Skönt.

Blixten däremot, gav honom en och annan omgång - dels när han försökte sitta på hennes rygg och dels för att han bara flyttat hemifrån sådär utanvidare och utan att berätta vart han tagit vägen   , men när det väl var klart hade de riktigt roligt ihop. Och blev väldigt kaxiga och självständiga tillsammans...

Vilka go'ungar!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards