Livet på landet

Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Maria - 18 oktober 2010 22:28

... var det så dags för idag.

  

Och trots mina farhågor - så gick favvobilen rakt igenom utan så mycket som en anmärkning!

Vilken bil? Subaru Legacy Outback - såklart:)

Subaruägare ska ju dessutom vara Sveriges nöjdaste bilägare, sägs det, och jag instämmer gärna i det!

Av Maria - 18 oktober 2010 19:39

... och något alldeles oväntat sker. Världen förändrar sig varje dag, men ibland blir den aldrig densamma mer. (Citat Alf Henriksson)

   

Idag var det en dödsolycka i mina förra hemtrakter. En frontalkollision mellan två bilar kl 07.09 på morgonen, och föraren av den ena bilen dog.

Tänk så fort saker och ting kan förändras. En männska åker till jobbet - för att aldrig  mera komma hem. Till sin familj. Där livets ekorrhjul snurrar vidare...


Så fruktansvärt. Så fort livet kan förändras. Man får sig en tankeställare. Vad är det egentligen som betyder något i våra liv?

Mina tankar går till offrens anhöriga...

Av Maria - 18 oktober 2010 19:32

... och jag jobbar på vår relation.

Hon är fortfarande ohyggligt självständig och orädd av sig. Kan själv, och blir lite orolig om matte gömmer sig, men det sitter inte i så lång stund...Ikväll har vi varit ute på mörkerprommis, och det var ett rent nöje - ur mattes synvinkel:) Lilla loppan ville nämligen inte gå sååå långt bort från matte då! (Hurra!) Och då passade matte på att gömma sig i tid och otid - dessutom - och då var det iaf liiite läskigt...Vi jobbar på kontakten, busar i löven, skuttar på grusvägen och har oss. Eller jag, menar jag. För att vara jätterolig...Men trots att hon är så pass självständig - å andra sidan, hur svårt är det med 3 alldeles egna 4-benta kompisar i huset - är det ändå hos matte hon vill vara; ligga vid fossingarna framför TV:n, sova i sängen med osv. Alltid något:)

Här en bild från ett annat ridhus, Älvkarleby. Mycket ligga läktare blir det...

  

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards