Livet på landet

Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Maria - 9 februari 2010 21:27

Har varit på ett yogapass ikväll igen, och nu undrar jag om jag är lurad.

När vi kom dit och skulle anmäla oss stod det Power Yoga på skylten.

Iofs känns det - på vissa ställen, som t ex mage, lår och ljumskar - som att det skulle kunna vara Power...

Ohyggligt mycket måste ha hänt under yogapasset förra veckan - när jag valde att stanna hemma och ta en semla framför TV:n i stället:) - för ikväll var det ett helt annat tempo. Och tryck. Jag sa till Cicki - min drivande träningskompis:) - att jag hade mjölksocker i benen. Skulle naturligtvis vara mjölksyra. Om det heter så, när man tror att kroppsdelarna ska ramla av, av muskelsmärta.

However, idag har vi varit krigare, hundar och kobror om vartannat. Varvat med solhälsningar naturligtvis. Och så denna andning hela tiden - in och ut och in och ut tillsammans med en massa konstiga rörelser. Ibland glömmer man nästan bort att andas istället, för det är så mycket annat att tänka på.

Fantastiskt underbart härligt är det iaf, trots att det fläckvis är riktigt jobbigt.

Och man får en underbar känsla i kroppen, som faktiskt stannar en stund.

Ett lugn, och en harmoni.

Men jag tror fortfarande att avslappningen på slutet - som dessutom är alldeles för kort:) - är oslagbarast.

Men nu är det bara att vänta några dagar på att träningsvärken slår till...

För det gör den. Med besked. Jag lovar:)

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards