Livet på landet

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Maria - 20 februari 2010 16:37

... som säger en sak och menar en annan kan jag vara utan.

Är lika oförstående varenda gång - varför gör man så?

Och jag lär mig aldrig...

  

... men det kanske är lika bra.

Att intill dumhet tro på människan, och inte vara misstänksam...

Av Maria - 20 februari 2010 16:22

... har vi gjort idag. Minus 14 och blåst i hur många sekundmeter som helst. Någon som var insatt sa att det var jämförbart med 33 minus. Och det kändes faktiskt så, fläckvis.

Korvgrillning stod på schemat, med ungar, hundar och kompisar. Allt i en härligt salig röra.

Här grävs bivack för korvgrillningseld:

  

Äntligen:

   

Småjyckarna frös om fossingarna:

    

Men inte Falcon...

  

(Fantastiskt att han stod stilla för en sekund eller två:)

Och Leo gjorde en Robinson och grävde ner sig i snön...  

... och höll nästan inte på att komma loss...

Det räckte gott med några timmar utomhus idag, både ungar och hundar frös.

Väl hemkomna var det bara att köra fullt ös i kaminen och softa lite för att få upp värmen.

Ja, inte Soffi då. Hon är helt otrolig - efter en snabbvärmning så var det raka vägen ut i stallet för att rida två hästar i busvädret. Hon är helt enorm - vilket intresse hon har. Det trotsar allt. Till och med kung Bore!


Av Maria - 20 februari 2010 16:19

... på gång. Samtidigt som jag jobbar sista månaderna på mitt "gamla" jobb försöker jag börja med mitt nya jobb. Så spännande, och så mycket att fixa.

Träffa nya kollegor, fundera över inredning, beställa grejer...

Men tiden räcker inte riktigt till, därför har jag varit usel att uppdatera bloggen... Hoppas bättra mig - om allt lugnar ner sig...   

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards