Livet på landet

Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Maria - 9 maj 2010 22:47

   

Ingen rolig läsning. Kanske bäst att göra som Folke Grauers föreslår:

    

 Dags att börja pensionsspara, kanske...?   

Av Maria - 9 maj 2010 22:41

 Har köpt en Canon EOS 550 till jobbet, för att kunna fota schyssta interiör- och exteriör bilder. Det blir RIKTIGT bra bilder, så i lördags måste jag bara låna hem den och fota lite... på mina 4-benta godingar...

Vackrast i världen - Sennivikens Älska (eller kärt barn har många namn):

En gång till - lika vacker:) - säger jag som inte är ett dugg partisk...

  

Nu motionerar vi som vanligt och det ser - så här långt - ut att gå bra. Ingen hälta. Peppar, peppar...

Fia - som ska få gå på TBK:s inofficiella utställning nästa helg:
  

... och likaså Bella-Bus (efter en bad- & trimdag igen:):

  

   Klok som en pudel - se bara på de ögonen. De säger allt...

Av Maria - 9 maj 2010 22:35

Den här helgen har jag ägnat nästan uteslutande till jobb. Visningar från morgon till kväll, både lördag och söndag. Fantastiskt roligt, men trött blir man. När man kommer hem. Det är inte som att gå och sätta sig på ett undanskymt kontor någonstans, utan här träffar man nya människor hela tiden, och förväntas vara på topp   . Jätteroligt, som sagt, men sen vill man bara äta en god middag och dö i soffan en stund.

Helst också i långkalsonger och stortröja...

Debut för nya grillen blev det i lördags:

  

(ingen höjdare att grilla - kallt som tusan ute, tur att sambon tog hand om den saken medan jag softade på soffan - så äta blev det inne).

Med grönsallad, potatissallad och ett glas vitt:

    

Inte alls tokigt. Men nog saknar vi solen och att kunna sitta ute och äta...

(Apropå solen och frostnätter så har mina pellar landat lite mer permanent i mitt badkar, om ni förstår... tills den efterlängtade värmen kommer:)

Sen blev det hyfsat tidig kväller, jobbardag hela söndagen också. Med varierande resultat (det betyder att på vissa visningar kom det flera och på vissa andra färre...)


Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards