Livet på landet

Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Maria - 15 maj 2010 21:21

... påstod domaren idag att vi hade.  Han ville nog ha Bella som en dvärgpudel. Och tänk att det tror jag inte ett dugg på. Men vi får väl mäta in henne vid tillfälle... (Personligen tror jag att mellanpudlarna som gick före, bl a en hane i klassen 6-9 månader och som var stor som en drasut, kanske var något stora. Å andra sidan är jag ju bara en lekman... eller lekkvinna   )

Densomleverfårse...

Av Maria - 15 maj 2010 16:09

Idag var det dags för inofficiell hundutställning på Gammelgården mitt i köpingen, arrangerad av eldsjälar inom utställningssektionen på Tierps BK.

147 ekipage var anmälda, av dessa stod vi för två. Fia & Bella.

Eftersom det var bara lillasyster och jag hemma, fick vi försöka klara oss själva (det brukar vara storasyster i familjen som styr upp utställningsbiten).

Bedömningar i två ringar, och jag hade sådan tur så Fia blev klar först, och Clara kunde då ställa även Bella-Bus!

Fia - världens bästa sheltietjej - är ju för stor för att vara sheltie, men är ju alldeles underbar i övrigt, så vi brukar ställa henne på småutställningar, mest på kul. Så här fint ställde hon upp sig när det var hennes tur:

 

Människor runt ringen tyckte hon var en naturbegåvning - frågade om vi tränat mycket... Näe, sa jag, det har vi INTE. Inte nåt   !

Här kritiken som vi var mycket nöjda med:

    

Så var det då dags för Bella-Bus, att debutera på sin första utställning. Mycket att titta på, men hon uppförde sig mycket väl (precis som Fiffen också alltid gör såklart):

  

Fick också jättefin kritik:

  

Och dessutom en notering om att hon var väl visad! Stor eloge till Clara, som också debuterade i utställningsringen!

Jätteduktiga allihopa, och så här glada var de när allt var klart:

  

Men nu är vi hemma, och både Clara och vovvarna sover sött på öronen.

Utom Stora Luren då förståss, som inte begriper hur vi kunnat vara borta nästan en hel dag UTAN henne.

Men hon fick vara hemma och ladda batterierna inför ekl sph tävlingen i morgon! Basta!

Av Maria - 15 maj 2010 16:06

  

Storasyster i familjen har tillsammans med sin klass 9:2 åkt till Göteborg på skolresa. Från torsdag Kristi Himmelsfärd och kommer hem på söndag.

Får några snabba mess emellanåt - shopping och Liseberg tycks vara prio 1.

Tyder på att de har roligt, hoppas det, vädret tycks inte vara det bästa...

Men vad gör lite regn när man är på skolresa i 9:an...?

  

(Här hemma längtar vi lite... det är tomt när hon är borta:)

Av Maria - 15 maj 2010 15:59

... har jag fått från ett TV-bolag, om familjen Livet På Landet skulle vilja medverka i en TV-produktion, för en av de större kommersiella kanalerna, där man följer olika typer av familjer som  lever på landet   ...

Hahaha... roligt att få frågan, visst, men jag tror inte det är något för oss... Eller?


Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards