Livet på landet

Alla inlägg den 27 mars 2011

Av Maria - 27 mars 2011 23:00

... eller något annat elände har jag råkat ut för i helgen. Huvaligen vad jag har mått pyton. Började lite light på fredag em - bara illamående - men gick över igen.

Upp lördag morgon och mådde lite småpyton - men vem bangar för en dag i sekretariatet på Brukshundsklubben för att man mår lite småpyton? Icke så!

Söndag morgon vaknade jag 4 och mådde rå-illa. Trodde att jag aldrig mer i hela mitt liv skulle kunna äta någonting alls. Frös och svettades om vartannat.

 

Naturligtvis hade jag inbokade jobb, som jag såklart måste genomföra. (Vem ställer in visningar som annonserats i hela halva Uppland med omnejd för att man mår lite pyton? Ånejtack - då måste det till mera...)

Ingen rolig dag, kan jag säga. Åkte runt med en plastpåse i bilen, och en rulle papper - bara för att slippa stanna och kräkas på trottoaren i centrum, om det skulle bli så tokigt.

Nu klarade jag mig från det, men jag kan inte minnas när jag mått så ohyggligt illa senast. Om jag nånsin gjort det. Eller också glömmer man.

However, jag kom hem igen efter 12 - frysandes som en hund.

  

Slängde mig i säng - invirad i tjocka filtar - och sov resten av dagen. Och kvällen. Och natten. Och bokade faktiskt av dagens kundbesök, vilket med facit i hand var lika bra. Har inte mått fullt så tjyvens idag - men inte bra på långa vägar heller. Men i morgon är det full bore farmer som gäller igen.

Så då hoppas vi att ordningen är återställd och att Kräksjukan light har lämnat oss för nya äventyr...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards