Livet på landet

Alla inlägg den 1 september 2011

Av Maria - 1 september 2011 09:26

... är Bästa Blixtras nya motto. Tycker hon, och tror hon. Börjar bli stor, kanske?

  

(Oavsett vad får denna blick mig att smälta fullständigt... min pärla:)

Jodå, det började med att hon tyckte sig kunna ta lite egna små initiativ vid fel tillfällen - men där hon snart blev varse att matte inte alls höll med. Det är matte som tar initiativen - och ingen annan. Okejdå. Sen har jag märkt det på andra småsaker - en sekunds fördröjning om jag ropar in henne på promenaden, skitsaker iofs, men ett frö till ett annat beteende... som jag inte känner igen. Så nu gäller det att vara konsekvent - och framförallt ROLIG! För det slår det mesta - en ROLIG matte vill man vara hos!

Så - nu blir det till att anstränga sig, riktigt... för att fortsätta vara no 1 i Blixtras värld... Och det vill man ju...

Av Maria - 1 september 2011 09:22

Enligt Wikipedia är hösten i Sverige september, oktober och november.

Alltså börjar hösten idag. Med modiga 3,5 grad i morse på hundpromenaden är jag benägen att hålla med Wikipedia...

  

Hösten har sina fördelar - tycker jag. En av de vackraste årstiderna med sina sprakande färger (nåja, alla årstider är väl vackra?), hög luft och kyliga morgnar, drägliga temperaturer för arbetsvilliga hundar och mattar - bara det!

Så - nu ser vi fram emot mörknande kvällar med tända ljus, mys i soffhörnet framför TV:n under en filt - och för mig, framförallt, att getingarna går i idé (gör dem det?) så jag kan vistas obehindrat i skogen igen... DET längtar jag efter!

Så - Välkommen höst! Du är nog lite efterlängtad!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards