Livet på landet

Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

Mommies dearest...

Av Maria - 17 juni 2012 19:50

... är hon, min Bästa Blixtra.

(Här sedd genom Sofias kameralins)

 

Vacker som få och tidernas största (nåja, kanske inte alltid, men ofta) mallemes.


(På lydnadstävlingen idag vann vi en pipleksak, som jag frågade om jag fick byta till någon icke-pipig leksak. Av den anledningen att när det piper, då tror Bästa B att hon gjort illa någon, släpper direkt och säger: F'låt...)


Men med ett   av guld.

Jag vet inte vad jag gjort för att förtjäna denna hund, men det spelar ingen roll, jag är oerhört tacksam för henne. Hon är en pusselbit jag aldrig skulle vilja vara utan.

Hon har lärt mig massor om hundar, och massor om mig själv.

Hennes mor - the one and only Älskade Ässi - kom till oss som en spark i solar plexus, men på samma sätt som tiden läker alla sår växer också Bästa Blixtra i mina ögon...

Idag har vi tävlat 3:an i hällande spöregn, och hon är med mig så gott som lika fint ändå. Gör så gott hon kan utifrån de förutsättningar som finns (läs matte... ibland:) och alltid, alltid sitt bästa.

Min pärla...

 
 
Ingen bild

Jill

19 juni 2012 16:16

Det såg jätte trevligt ut Maria! Vi andra inspireras och motiveras av att ni kommit så långt!

Maria

19 juni 2012 20:38

Tackar allra ödmjukast Jill. Jag är mest glad över det du sa om metallapporten - att hon är glad i hela kroppen fast hon misslyckas. Det värmde. Och ni är duktiga på att inspirera, ni också! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Torsdag 16 maj 07:00

... ser inte ut att vara den bästa. Jag pratade med ortopeden igår, då jag inte tyckte att jag fått riktiga hemgångsråd - mer än medicinen - när det gäller hennes fysiska aktivitet. Då hade han hunnit titta som hastigast på röntgenbilderna, och s...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:22


Men nu har väl Åkesson skitit i det blå skåpet i alla fall?Har skummat de två Kalla Fakta avsnitten om SD:s Trollfabrik. Nu går han ut i media och slår tillbaka mot media med full kraft och påstår att det är ett skämt?Självklart är han inträngd ...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:17

... idag med Pirripirran.Efter det förmodade diskbråcket i höstas, har hon inte återhämtat sig riktigt. Inga cykelpromenader, inga längre promenader, då blir hon smärtpåverkad.Har tappat muskler och styrka i bakdelen och lyfter ofta på ett bakben, tr...

Av Maria - Måndag 13 maj 15:08


... idag, som vi sa farväl till dig i Vendels kyrka.Så vackert. Saknar dig fortfarande varje dag    ...

Av Maria - Måndag 13 maj 11:39

... från hell, har tagit mig i besittning.   Började i torsdags med lite halsont och värsta raspiga whiskey-rösten. Fortsatte sen, inga andra symtom. Förrän igår - söndag. Då satte snuvan igång, och en jobbigt hosta (fick ta slemlösande). Ingen f...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards