Livet på landet

Alla inlägg den 21 juni 2012

Av Maria - 21 juni 2012 23:41

... mina vänner!

  

Idag var första riktiga sommardagen (med ynka 21 sommargrader) så här långt.

Och för första gången ville man bara slappa i solen... Så härligt.

Midsommarhelgen tillbringas som vanligt med goda vänner här ute på landet,

är det tänkt. Med jordgubbar och glass, sill och potäter och trevligt sällskap.
Som sig bör.

Så  - en trevlig helg önskar jag er alla, och ett härligt väder med mycket sol!


   

Av Maria - 21 juni 2012 23:28

... har vi gjort på eftermiddagen, jag och Blixtra, Sofia & Fia och Clara & Bella.

På vår fina klubb, som var nyklippt och välansad...

 

Tänkte passa på att träna när solen sken, för en gångs skull, då jag tycker att Bästa B är mera påverkad av sol än av regn och busväder. Men icke så, inget som märktes idag, i alla fall, i modiga 21 grader. Iofs körde vi bara lydnad men jag har nog trott att det är där det borde märkas som mest. Icke så, alltså. (Skönt!)

Idag fokuserade vi på högersvängar i alla dess former. Tydligt - och inte så snabbt (tack Mia D för konstruktiv kritik efter tävlingen!) - och resultatet visade sig genast, såklart. Dagen till ära har hon också gjort samtliga sättanden under gång alldeles excellent. Såklart.

Därefter har vi tränat hopp-apport(-hopptillbakaförihelvetevaränapportenhamnar).

Det vill säga att jag har kastat apporten bortitjoflöjt på sniskan om hindret för att hon ska lära sig att var än apporten sig i världen vänder hoppar man alltid tillbaka över hindret. No matter what. Lixom.

Så - idag blev det alltså lite annorlunda träning. Varför tänker man inte på att träna sånt här innan tävling? Felkast med apporten och andra grejer? Jag menar - det är ju verkligen sånt som händer! Och gärna också speciellt på tävling...

Till min stora glädje börjar vittringsapporteringen falla på plats (tack Marie B för din information om att detta är ett nöta-in moment, annars hade jag givit upp hoppet för länge sen). Så roligt att se. Visst kan hon balla ur ibland och plocka lite bland pinnarna, men i sina bästa stunder nosar hon sig fram och plockar rätt pinne. Jag har t o m kunnat plocka bort bekräftelsen från mig att det är rätt pinne - och det är stoort!

Sen varierar vi såklart träningen, minst en gång  varje träning går jag tillbaka till scratch, lägger ut min pinne (bara), kommenderar leta och klickar och belönar.

Vi körde också en  platsliggning utom synhåll på 3 minuter och därefter återgång till 3 m bakom. (Alltid roligt att göra det lite svårare och krångligare på träning, för att det sen - förhoppningsvis - kanske kan kännas enklare på tävling?)

Vi tränade stegen, och avslutade sen med vippbrädan på agilityplanen. Och en och annan slalom...

Träning som träning? Agility som lydnad...

 All träning är väl bra träning?


Så - nu ligger Blixtra i kundkorgen på sbktavling.se för några ytterligare 3:or framöver...

Av Maria - 21 juni 2012 23:25

...  passerade  i natt. Så nu börjar det gå mot mörkare tider igen!


 

Det känns inte jättekul, speciellt med tanke på att det inte varit just någon sommar alls så här långt.

Idag har vi haft 21 (ynka) sommargrader här, och det är hittills det närmaste man kommit tanken sommar.

Och då är det bara till att se den segla iväg igen.

Lite lurad känner man sig allt...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards