Livet på landet

Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av Maria - 9 oktober 2012 18:58

... är en riktig nostalgikick för mig.


Har hittat en samlingsskiva som går för fullt i bilen. Å - vad med gamla godingar...

Har lyssnat på honom så länge jag kan minnas.

Det började med Vargmåne och Sextisju, sextisju, sen Dådens År och Snön faller. Åsså Ripp Rapp 1979 med bland annat Rom i regnet och Oh la la jag vill ha dig. Preskriberadc romanser med Snart kommer änglarna att landa och Kär och Galen 1982 med bland andra Kär och galen, Öppna landskap och När jag kysser havet.

Blandannat. Jag har - nästan - lyssnat på allt han gjort. Kan texterna utantill - skrålar och sjunger (när jag är ensam   ).

Just nu har några strofer ur Främlingar fastnat i mitt huvud...


Är det för tröst och värme
du vill ha mej
Eller för gammal vänskaps skull
Eller vill du bara ge igen
För att få se mej falla omkull
Eller vill du bara återvända
För att få se vad som ska hända


Underbar man (nåja... musiker), underbar musik och underbara texter.

Och massor av nostalgi...   

Av Maria - 9 oktober 2012 18:54

,,, kom igår, från Tingsrätten.

 

Där slår man fast att de två  (i det här fallet) svaranden till käranden (jag   ) solidariskt ska betala den förmedlingsprovision som man försökt smita ifrån.

Känns fint att ha det på pränt.

  

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards