Livet på landet

Alla inlägg den 26 oktober 2012

Av Maria - 26 oktober 2012 23:33

... kan man titulera sig nu också.

Mohahahaha...   .

Den här lilla fräcka Dosetten låg i min brevlåda häromdan...

 

... tillsammans med ett följebrev från Marie på Swereco Group.

Hela historien började för några år sen, då jag råkade ut för en ruggigt elak led-åkomma, och var satt ur spel under flera månader. (Inget jag önskar någon - någonsin!) och skrev då nåt litet halvcyniskt blogginlägg om att snart var det väl dags att börja använda dosett (och då menade jag pensionärsdosetten, ni vet den där stora  med en massa massa fack och rutor i). Detta blogginlägget lästes då av Marie, som kontaktade mig och undrade hur jag tyckte att en bra dosett skulle se ut (jo, det är sant, sånt här kan man råka ut för när man sticker ut hakan titt som tättast...    ).

Och ja, jag skrev väl som jag sa här - att jag åtminstone sammankopplar dosetten med sjukhus, äldreboende och pensionärer. Om jag skulle behöva en, skulle den vara liten, smidig och ha en fräck och rolig design.

Och döm om min förvåning när det i dagarna (i runda slängar 3-4 år senare) dyker upp ett mail i min inkorg där man tackar för min hjälp, och undrar om man kan få skicka ett provexemplar av den slutgiltiga produkten - Dosett Pocket.

Mycket gärna.

Inte för att jag behöver någon idag, men en vacker dag kanske jag gör det, och då kan det vara roligt med en lite mindre, lite annorlunda och lite fräckare dosett.

Så - i veckan kom alltså denna lilla sötnos i min postlåda, tillsammans med ett tackbrev och en massa häftiga klistermärken och annat, så man själv har möjlighet att utforma produkten som man vill ha den...

(Och den har jag hjälpt till att ta fram... *ler lite stolt*)

Och det bästa av allt - snart kommer den att finnas på ett apotek nära dig för om några månader går den ut till försäljning.

Produktutvecklare - jo jag tackar...

Av Maria - 26 oktober 2012 23:30

... behövs en och annan parlör.

 

Hämtad på Systembolaget. Och riktigt bra och läsvärd, dessutom.

Av Maria - 26 oktober 2012 23:28

... av körsbärstomater blev inte mycket att hurra för...

 

Attans kalla sommar! Vi gör väl ett nytt försök nästa år, och håller tummarna för att det inte blir så kallt och blött då...

Eller?

Av Maria - 26 oktober 2012 23:25

... vi är laddade, vi är redo...

 

Visst är vi väl - Blixtra?! (Ett sån här fin väst förpliktigar, förstår du väl...  )

Värsta finaste tjänstehundstecknet från Truxelis Brodyr - hemsidan hittar du här!

Av Maria - 26 oktober 2012 23:23

... så finns man inte.

Är det inte så man säger?

 

Alltså syns vi...

 

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards