Livet på landet

Alla inlägg den 28 februari 2012

Av Maria - 28 februari 2012 23:35

... har jag känt mig idag. Eller kanske ännu mera som Björn Ranelids solbränna.

Den omdiskuterade, ni vet.

 

Eftersom vi snart ska semestra med goda vänner på ett mycket varmt ställe - förhoppningsvis, och föroppningsvis även ovan jord - blev jag absolut rekommenderad att sola - solariesola - några gånger innan resan. Vilket jag inte gjort sedan... säg sent 80-tal, början 90-tal?

Sagt och gjort, igårkväll klämde jag in en 45-minutare i deras väldigt varma och högeffektiva solarium.

Och vad händer? Jo, fram träder en - just det! - Ranelidbränna. Timmarna innan jag kliver in i Högskolans sal i morse, för dagens gästföreläsning om försäljningsprocessen avseende Kommersiella fastigheter.

Av någon anledning fick jag inte bara Ranelidbränna - jag blev dessutom alldeles blank.

Jag tror inte ens ni kan göra er en föreställning om hur det kändes... när alla tittade...

Så - kontentan blir att den planerade solariesolningen no 2 ställs in med omedelbar verkan.

Vi väntar på den riktiga solen istället.

That's it. Och utan diskussion. Jag menar... Björn Ranelid?

 

Och när vi ändå är igång, måste jag rekommendera en blogg som Sofia följer - och som hon vanligtvis också tjuter av skratt åt - Fredrik Backmans blogg i Café. Och just häromdagen, råkade den handla om - just det  ja -  Björn Ranelid: Enter the Björn

 

Läs den, jag lovar, ni kommer inte att ångra er!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards