Livet på landet

Alla inlägg den 4 augusti 2012

Av Maria - 4 augusti 2012 23:50

... men det räcker inte. Tyvärr.

 

Inte på långt när - denna gång heller.   

Idag var Bästa B och jag iväg på AfBV:s special och tävlade lydnadsklass III igen.

Och idag kände jag att vi skulle fasiken kunna ta hem ett första pris. Och Bästa B var med på noterna. En stund.

Vi var 8 anmälda i III:an varav 7 kom till start.

Gruppmomenten delades upp på två omgångar (fråga mig inte varför) och det kändes så himla bra.

Bubblan - ni vet...

Sittande i grupp och platsliggning - full kontakt, fina nedlägganden och uppsättanden.

Dessutom med rätta känslan. Härligt.

Men sen bara rasade det. Varmt var det, men jag vet inte ens om jag kan skylla på värmen?


Bästa B hade värsta fokus när vi värmde upp men när vi kom in på planen bara lade hon av, liksom.

Under fria följet hade hon flera halter där hon inte satte sig, tillexempel. Bedrövligt orutinerat.

På sättande under gång ställer hon sig klockrent, vilket såklart resulterade i en nolla (den enda idag, för övrigt, så det får väl ses som en framgång kanske:), på inkallningen gjorde hon ett segt ställande, rutan gjorde hon för en 10:a och likaså hopp-apporten, också 10:a, metallapporteringen var bedrövlig (varför åkte jag för överhuvudtaget hit, hann jag tänka...  ), behållningen med vittringsapporteringen var att hon för första gången på tävling tog rätt pinne, i övrigt var den katastrofal (säger TL inte åt mig att ta pinnen snart finns det ingen kvar, tänkte jag, då Bästa - nåja - B höll på att spinta den fullständigt...) och idag var inte ens fjärren bra - jag fick lägga på ett extra kommando vid något tillfälle plus att hon hade sega lägganden.

Suck. Och dubbelsuck.

Så redan efter sättande under gång tittade jag B djupt i ögonen, och sa att det här var väl inte riktigt vad vi hade kommit överens om?

Och när vi var klara med prisutdelning och hela faderullan, lovade jag mig själv att nu, nu jäklar, ska jag inte anmäla till en enda tävling innan hon går för 10:an på samtliga moment hemma.

(Jo tjena,  jag hann inte mer än hem så anmälde jag till nästa...   )


Nej, nu måste här tas i med krafttag med träningen. Jag ska fila på detaljer, på form och på känsla intill minsta millisekund. Inget ska kunna slinka emellan. Och jag har också berättat för Bästa B att nu är det slut på sötebrödsdagarna med bara pussar och köttbullar och inga tillrättavisningar.

Nu ska jag lägga på lite krav och bli lite tydligare i min framtoning. Utan att för den skull vara elak eller hård, inte alls så - bara tydlig. Det här accepterar jag inte att du gör/inte gör/slarvar med. Så. Typ. Punkt.

Tror jag. Om jag kommer ihåg hur man gör?


För så här kan vi ju inte hålla på. Åka runt och harva  utan att få förstapris...  

Näe - nu ska här bli andra bullar...

Tror jag...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards