Livet på landet

Alla inlägg den 31 augusti 2012

Av Maria - 31 augusti 2012 23:45

... lär dig simma i stället heter en bok av Maggan Hägglund och Doris Dahlin, som jag sträckläst ikväll.

 Igenkänningsfaktorn är hög, kan jag säga, och jag har skrattat och jag har gråtit.

Och jag har känt igen mig. I mycket, men inte i allt.

Shit pomfritt, vilken aha-upplevelse.


Som jag läste i en reflektion över boken på nätet:


För dig som ibland blir förundrad över andras reaktioner, som t ex stark glädje, ilska, sorg och omåttlig kärlek, ter detta sig som en bok som förklarar en hel del. För dig som drabbas av de övermåttliga känslorna själv från tid till annan är detta också en bok för dig - eller kanske är den särskilt skriven just för dig. Den kan ge dig en riktning och den kan också ge dig en förståelse för att det inte är fel på dig.

Nu återstår att smälta och begrunda det jag precis läst...

Av Maria - 31 augusti 2012 10:08

... fyller våran Sofia idag!


Liten blir stor - typ.

Och vart tog tiden vägen? Det var inte länge sen hon såg dagens ljus på Ackis - och hon var utan tvekan den finaste bebis som någonsin sett dagens ljus där också - såklart. Och nu är hon 18 år, går sista året i gymnasiet, övningskör och ska fira med att gå på KROGEN ikväll...

Man fattar liksom ingenting... 

Men det spelar väl ingen roll - GRATTIS älskade unge, vi önskar dig allt gott nu och forever   !


 


Så - firar med kompisarna gör hon ikväll, och firar med tjocka släkten gör vi på söndag!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards