Livet på landet

Direktlänk till inlägg 30 januari 2014

Plötsligt är gränsen nådd... eller the time has come...

Av Maria - 30 januari 2014 19:29

... och så kändes det idag.

Att det är dags att sätta punkt - och det ordentligt - för vår 6-hövdade flock.

Någon får tyvärr stryka på foten för att vi ska få ett fungerande familjeliv igen och vem det blir vet jag inte.

Skulle gå en pinksväng med hela gänget innan jag åkte ner till jobbet, allt var frid och fröjd.

Dunder gjorde lekinviter till Blixtra och hon hängde på.

DÅ exploderar Yksan och slänger sig - rasande - i nacken på Dunder. Och slagsmålet var ett faktum.

Blixten vände hand totalt, och hängde på. Jag fick än bort Yksan, än Blixtra, men så fort jag släppt fokus på en utav dem, var de på honom igen. Jag kämpade, var förbannad och skrek åt dem, men ingen brydde sig. Inte förrän jag hämtade STORA sopkvasten i stallet. Och jag kan ärligt säga att jag hade kunnat göra mig riktigt, riktigt olycklig idag, för FY FAN så trött jag är på hundar som inte kan höra vad man säger. Och Dunder, ja han är den enda som är riktigt oskyldig i den här härvan. För HAN vill inte slåss. Han muckar inte ens. Han vet sin plats, numera.

Men tydligen räcker det inte.

SÅ, nu är  det SLUT. SLUT på att ha 6 hundar. Åtminstone som jag ska gå ut med. 

Att jag dessutom hela tiden får höra att hundarna bara slåss för mig (vilket naturligtvis inte är sant) gör inte att jag tycker det är roligare. 

Som det känns idag skulle jag t o m kunna omplacera Blixten, som i alla år varit mitt   . Men inte idag. Naturligtvis kommer jag inte att göra det,  men  någon av de  andra  två får tyvärr stryka på foten. På något vis.

Polisen har inte hört av  sig om L-test, och ska jag vara ärlig vet jag inte om det egentligen är Dunder som är det stora problemet. 

Så. Vi får se vad som händer, men något måste hända. Snart. 

Annars kan det hända att jag tar Blixten under armen och ger mig av. För nu är jag trött  på det här.

Riktigt trött.

 
 
Ingen bild

Susanne

31 januari 2014 12:48

Usch, inte vidare roligt att hundarna inte håller sams :( Svårt när man har *heta* hundar. Det hettar till ibland mellan mina 3 dårar oxå, inte så att dom slåss men Jözta kan vara för j-lig på Ivar i början av en promenad. I början av promenader får de alltid turas om att vara lös en i taget, när vi gått ett tag så kan de vara lösa ihop. Ibland har jag bara lust att ta den ena och dänga den andra med. Hoppas ni kommer på någon bra lösning.
kram!

Maria

31 januari 2014 13:45

Ja, något måste göras. Jag känner - efter de här incidenterna - att jag tappar lusten till hundar helt. En stund...

 
Ingen bild

Alexandra med Längta

31 januari 2014 19:43

Vad tråkigt att det inte funkar med flocken! :( Jag är smått imponerad av att ni orkar ha så många hundar! :) Å andra sidan känns det rätt "lite" att bara ha en kvar när jag är van med tre sedan tidigare...Kanske flyttar det in en till trots allt ändå om rätt hund dyker upp! :D

Maria

31 januari 2014 21:40

Ja, sex är rätt många. Kruxet är att man fäster sig så vid dem alla... vi får se hur vi löser det. Dunder ska på anlagstest hos polisen i Uppsala på måndag. Jag vet inte riktigt vad det innebär. Vi får se.

 
Ingen bild

Alexandra med Längta

31 januari 2014 21:54

Visst fäster man sig vid dom små liven på både gott och ont.. men det går ju inte heller att leva med så pass många hundar som inte funkar tillsammans till 100%, det orkar man inte och det är inte rättvist mot hundarna heller. Jag håller tummarna för att det löser sig på bästa sätt och skulle det bli totalkris kan ni alltid slänga in en här ett tag! :D :)

Maria

31 januari 2014 22:11

Nej det har du helt rätt i. Vem vill du ha? Skämt åsido - tack för erbjudandet, jag tar det seriöst och hör av mig om det blir aktuellt!

 
Ingen bild

Alexandra

31 januari 2014 23:55

Det är bara att slå en signal om det behövs! :)

Maria

1 februari 2014 22:11

Vem vet-vi kanske hör av oss:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Torsdag 25 april 20:01

Årets första, dessutom. I dunjacka, termobraller och 3 plusgrader på lerig grusväg debuterade vi på 6 km, alltid något att börja med.Hade bara Vinna med mig, Pirran är lite dålig i ditt diskbråck så hon vilar lite och äter Onsior den här veckan.Tror ...

Av Maria - Torsdag 25 april 19:56


... ikväll. Blir det inget trassel har vi möte en gång per år. Trots att jag bott här sen 2007 har jag bara vsrit med på vattenmötet förra året och i år.Shame on me   .Får försvara mig med att de första åren vi bodde här sammanföll alltid dessa v...

Av Maria - Torsdag 25 april 19:52


... är inte billigt, det ska gudarna veta!Dagens reparation gick på 8 430 kr och omfattade byte av fjäder vänster fram, torkararm på vindrutetorkare bak och bromsok. Dessvärre bor jag ju så till så jag måste ha bil, så det är bara att betala och...

Av Maria - Onsdag 24 april 22:51

... igen   .Snattat från Instagram.Älskar både färg och texter! ...

Av Maria - Onsdag 24 april 22:01

... ikväll på öppen träning.Gick halvskapligt. Inte bra, långt därifrån, men jag kände mig inte helt modfälld när jag åkte hem.Linförighet (problem med fokus), framförgående (problem med fart ut, går för fort, och med ställandet), läggande under gång...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards