Livet på landet

Alla inlägg under mars 2014

Av Maria - 22 mars 2014 21:25

... var jag i torsdags. Med en kompis.

Och tittade på Drottninggatans modeshw på Ciao Victoria.

Mest för att Clara skulle modella klänningar från Mäster Arnes skrädderi, där hon gör praktik i fyra veckor.
Så fint, och så duktiga modeller!

Jätterolig och annorlunda kväll.
Och modershjärtat svämmade över lite av stolthet!

Av Maria - 22 mars 2014 21:19

... HÄÄÄÄÄRLIGT!
Nu kan det bara bli bättre!

Av Maria - 22 mars 2014 21:17

... har aldrig haft malle.

The bigger the better    ?

Av Maria - 22 mars 2014 21:15

... igen. Och det med besked.
Från att ha varit vår med torra vägar, tussilago och blåsippor, ramlade det ner nästan 3 dm snö på knappt två dygn. Och så blev det vinter igen.

Hundarna var överlyckliga och jag tyckte inte heller att det var så tokigt.

Rätt klädd är det ju rätt härligt att vara ute i snöstorm...   
Om det inte är den 19 mars, såklart...

Av Maria - 22 mars 2014 21:08

... eller mitt hem är min borg.

Här i vårskrud.
Men oavsett årstid är detta mitt allra bästa älsklingshemma   !

Av Maria - 16 mars 2014 11:22

... ägnades åt matlagning och bakning inför söndagens födelsedagsfika (sambon fyllde ju år när vi var i Säfsen).

Ovant med bakning, men Clara var nere och provjobbade på Brorsans, så jag fick fixa lite själv.

Så här röjigt ser det ut då...

 

Nåja, innan det var  klart hade jag hunnit  producera både kokostoppar och mörk chokladkaka med nötknäcke som jag vet smakar mums.

Till middag knåpade jag ihop en snabblasagne som är underbart god och väldans enkel...

 

... bestående av färska lasagneplattor, rökt skinka, mozzarella ost, soltorkade tomater, babyspenat och en pastasås bestående av krossade tomater i vitlök blandat med grädde. Blandas hullerombuller och in i ugn ca 15 min. Busenkel och som sagt jättegod.


Av Maria - 16 mars 2014 11:18

... tränade vi igår lite halvspontant med Neteborns och Lings. Vi hade  med oss Blixtra, Isa och Yksi, och Sofia och Clara var med som förare. Jätteroligt. Det är första gången sen i november som jag kör Blixten i rapport (hon har ju varit snuvig och hostig och i Enköping var hon lite halt) - och så roligt! Det var en massa strul och en massa störningar på sträckan, men hej vad det gick och alla löste allting till det bästa. Så med facit i hand tror jag att det blev en riktigt bra träning för alla inblandade.

Clara och Blixtra på A-stationen:

 

Här väntar Yksi på sin tur:

 

Och så Isa, som springer som ett skållat troll men som idag trasslade lite på sista sträckan. Å andra sidan inga konstigheter då det var jättelängesen hon gick en rapport.

 

Ibiza och Ukraina var jätteduktiga, alla löste som sagt allt till det bästa. Avslutade med den obligatoriska korvgrillningen...

Efter nattens snöstorm letade sig faktiskt solstrålarna fram och vi hade riktigt hyfsat väder hela dan!


Av Maria - 12 mars 2014 11:15

... är inte vad det borde. Långt därifrån.

Har fortfarande ont som tusan och svårt att gå och sitta. Undrar hur länge det ska ta innan det ger med sig?

 


Ändå är det här bara en rejäl muskelsträckning - tänk om jag hade brutit benet?

Gick faktiskt till dr när jag kom hem om det skulle visa sig i en framtid att det kan komma att behövas...

Som sagt, det kan alltid vara värre, men det här räcker förbaskat bra...   

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards