Livet på landet

Direktlänk till inlägg 4 april 2023

Närkontakt med vildsvin...

Av Maria - 4 april 2023 08:54

... hade vi igår kväll.

Nära och nära, 30-40 m kanske. Knallade ut med hundarna efter 19 och gick längs skogsvägen som går upp mot den närliggande skjutbanan. Ser att hundarna fokuserar på nånting i skogsbrynet (går själv med en ljudbok i öronen) och då ser jag en stor svart fuling   !

(Obs! Lånad bild!)

Konstigt nog så blev jag inte rädd utan fortsatte promenaden. Såg inte till den något mera, den borde vara räddare för mig än jag för den, får man hoppas!
Är ju mycket vildsvinsbök inområdet så jag förstår ju att de finns någonstans i närheten.

Rena djurparken här i övrigt, vanligtvis har vi flockvis med rådjur på fälten utanför, men imorse låg en ensam stackare och sov på gärdet så jag valde att vända så den inte skulle bli rädd. Istället stötte hundarna upp en svart lurvig sork som var en hårsmån från att få sätta livet till, men klarade sig undan med blotta förskräckelsen.

Har också tre harar som får vårkänslor emellanåt och leker på fälten. Hjärtat i halsgropen hela tiden när man är ute med hundarna...

Igårkväll fick jag också upp min nya skylt:

Ljudboken i mina öron för tillfället är denna:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Söndag 19 maj 21:27

... börjar NU!Fick hjälp med poolfyllning igår (har egen brunn på tomten som bara används för att fylla poolen), mycket jobb med att montera ihop vattenpump, värmepump, chockklorera och få rätt pH, städa och städa. Så glad att jag får hjälp med detta...

Av Maria - Fredag 17 maj 22:09


... från maskrosor, laddat batteri för trimmer och för gräsklippare, såptvättat större delen av pooldäcket och burit fram lite utemöbler.Nu börjar sommarsäsongen och nog finns det massor att göra innan allt är på plats. ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:09

... idag.Clara och jag åkte iväg efter jobbet, alltid lika roligt även om man saknar en del knallar från år till år, men å andra sidan kommer det ju nya!Marknaden kommer till Tierp två gånger per år, maj och oktober, med allt från korv, ost, cocosbol...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:04


På riktigt! Som jag njuter av denna värme efter den här långa vintern! Lövsprickningens tid, måste väl ändå vara den bästa på hela året (även om alla årstider har sin tjusning). ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 07:00

... ser inte ut att vara den bästa. Jag pratade med ortopeden igår, då jag inte tyckte att jag fått riktiga hemgångsråd - mer än medicinen - när det gäller hennes fysiska aktivitet. Då hade han hunnit titta som hastigast på röntgenbilderna, och s...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards