Livet på landet

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2023

Att sila mygg och svälja kameler...

Av Maria - 31 oktober 2023 16:30

... måste väl detta vara ett strålande exempel på?

(Saxat ur UNT 30/10 2023)

I det läge Sverige befinner sig nu med gängkriminalitet och sprängningar lägger man krut på sånt här? Och jo jag förstår att polisen måste sköta sitt vanliga jobb också men nog blir det lite skrattretande när man ser den här artikeln?

Eller också är de som mig - när man har stora tunga arbetsuppgifter vill man ibland bara göra något som man kan sätta check på utan större ansträngning!

 
 
Göran

Göran

31 oktober 2023 18:28

Förstår din irritation men samtidigt tror jag nog att man jobbar rätt hårt mot den grova brottsligheten också men den är ju så omfattande att det är ett evighetsjobb. Och det betyder ju inte heller att man ska överse med allt annat. Just i detta fallet tycker jag dock att kunde ha räckt med att de informerade mannen om vad som gäller. 1500 i böter tycker jag var hårt. Men lag är ju lag! Både i stort och smått.
Jag har dock alltid min hund både kopplad och i kopplad bur. Men tror att många inte känner till den lagen. Men det spelar ju heller ingen roll för som bilförare är man ju skyldig att kunna de lagar som omger bilkörning och även last.

http://singerlfarsan.bloggplatsen.se

Maria

25 november 2023 14:39

Absolut, jag håller med dig fast och fullt, samtidigt som det känns lite spännande att polisen nagelfar sånt här när det finns så mycket annat att göra.

Men som du säger, Life must goes om!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Onsdag 8 maj 09:41

Den första på ÅTTA ÅR! Riksbanken sänker styrräntan med 0,25 punkter! Yoiiihaaaaaouuu! ...

Av Maria - Onsdag 8 maj 08:15


... det var väl roligt, hurra!Inte ett dugg. 8 maj och full snöstorm! ...

Av Maria - Tisdag 7 maj 20:41


Brukar man inte säga april-väder?

Av Maria - Tisdag 7 maj 20:40


... is da shit!Så gott!

Av Maria - Måndag 6 maj 10:31

...tycks rent magisk!Med mallar i huset (hundar) har man blåmärken och bettsår hela tiden. Inte för att de är elaka, tvärtom, men väldigt lekfulla och väldigt högenergiska.På tävlingen i lördags fick jag mig ett bett i tumleden när jag skulle plocka ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards