Livet på landet

Alla inlägg under november 2023

Av Maria - 27 november 2023 22:38

... och vi med den, sjunger Ulf Lundell.
Och kanske stämmer det, för fy tusan vad med snö det kommit idag! Och mera ska det bli, sägs det.

Idag har det vräkt ner och till största delen snöat på tvären. När det var som värst såg jag inte åkerholmen i sommarhagen genom kontorsfönstret.
Sopade av alla trappor och verandor både imorse och på lunchen men när jag loggat ut från jobbet var det 25-30 cm att skotta. Vitt och fluffigt visserligen, men skottas ska det ju ändå!

Av Maria - 26 november 2023 20:25

... och vi började med att sova till 9, det har inte hänt på väldigt länge. Jag tog några glas vin igårkväll på lokalen och det var väl det som gjorde sovmorgonen.
Vi tog en morgonpromenad, vovvarna och jag,  och sen sedvanlig frukost framför Nyhetsmorgon.

Härlig helgmorgon!

Åkte till Strömsberg och gick på julmarknad med Christina och höjdpunkten var väl ändå fikat på Strömsbergs café!

På det åkte jag hem och tog en dryg halvtimmes promenad med hundarna. Ljuvligt, några minusgrader och snö. Men nu börjar nog Vinna pigga på sig, koppelpromenaderna börjar bli rätt vilda.

Hundarna fick varsitt rejält märgben från Månkarbo Chark och Slakt när vi kom hem, och de gick verkligen inte av för hackor:

Medan hundarna tuggade märgben såg jag på de sista avsnitten av En helt vanlig familj (rekommenderas verkligen!) sen packade jag ihop och åkte ner till gymmet och körde ett pass, och uträttade lite ärenden, handlade, hämtade paket mm.

Lugnt på gymmet, och som vanligt är det som bäst när det är klart   !
Hem och promenerade hundar och fyllde på alla fågelmatare. Och jisses vilket vackert månsken!

Magiskt!

Och även om man inte trodde att man skulle orka äta nåt mer efter fikat på caféet idag, så nog blev man lite sugen ändå är det gått en massa timmar och man har promenerat hundar x flera och varit på gymmet.

Söndagsmiddag idag, inte så gruvligt sexig, men god, och det är väl det som gäller tänker jag.

Nu slöar vi i soffan resten av kvällen!

Av Maria - 26 november 2023 20:00

Jag har en sån vacker koltrast som håller till i min trädgård sen förra vintern. Så vacker, och den är typ alltid här:

När jag kollar Solöga så betyder koltrasten:

Du kommer att upptäcka nya sidor hos dig själv.
Min gåva till dig är förändring och förnyelse.
Så härligt! 

Ur Djurens språk av Solöga

Låter lovande   !

Av Maria - 26 november 2023 10:45

... har jag som sagt plöjt serier med anledning av att jag haft tid (för att jag har konvalescenthundar).
Den här kollar jag, och rekommenderar:

Riktigt bra!


Av Maria - 26 november 2023 10:42

... i det lilla huset på landet. Både matte och hund.
Konvalescens för hundar och mycket vila. Det är nu man märker hur mycket tid man vanligtvis lägger på sina friska hundar med träning och långa promenader. Helt plötsligt har jag plöjt serier på Netflix och tänker mig åka på julmarknad   .

Hoppas ordningen snart är återställd   .

Av Maria - 26 november 2023 10:38

... med dessa sköna bönor!

Lite grillbuffe och trubadurmusik på den lokala kvarterskrogen. Lite småmysigt och alldeles lagom en lördagkväll med sjuka hundar hemma och efter en dag av snöskottning.
Härlig musik - Grymlings, Lasse Tennander, Björn Afzelius, Olle Adolphson, Creedence varvat med nyare musik. Oväntat duktiga!

Av Maria - 25 november 2023 14:00

Som det snöade igår!

Holy Moses, kom helt oväntat och från ingenstans - massor av snö!
Cirka 2-3 decimeter och så driver det igen på det, så uppemot en halv meter på sina ställen.

Rastade hundar pulsandes, gick in och åt frukost för att sen gå ut och skotta.
Började istället tok-prokastinera med allt möjligt (duschade blommor, gjorde ren tvättmaskinen och doseringsfacket, rårörde lingon   ) innan jag tog mig i kragen och gick ut för att börja.
DÅ kommer Marcel (som snöröjer vår väg) som sänd från himlen   och kör hela min uppfart ren från snö!!
Gissa vilken lycka!

Såklart är det mycket att skotta ändå men helt klart slapp jag det värsta!
En promenad med hundarna och en kopp kaffe   !

Av Maria - 24 november 2023 18:49

... och skoj med snapchat där man kan mixtra med bilderna   !

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards