Livet på landet

Alla inlägg under november 2023

Av Maria - 4 november 2023 21:25

... idag lördag,

Dubbla regnställ och nöjda hundar. Och ingen var gjord av socker, turligt nog!

Johnny och Sofia var med. Sofia körde uppletande med sina (Nisse ska tävla rapport imorgon ), Johnny och Pepp körde uppletande och spår, Vinna fick köra hårt spår, uppletande och skallmarkeringar i två omgångar och Pirran uppletande (bättre än det brukar!) och spår!

Alla glada och nöjda! Så skönt med trötta mallar, så länge det varar   !

Av Maria - 3 november 2023 23:15

... idag, i den lokala klädbutiken, som just dessa dagar hade 25 % rabatt, på hela sortimentet. Som tur var för mig hade jag ett presentkort på samma affär som jag inte utnyttjat.

Så jag var in och handlade en snygg svart skjorta och en kritstrecksrandig kjol från Vero Moda och det kostade mig 101 kronor!

Mycket nöjd!

Men när butiksföreståndaren säger att den här kjolen är ju så allround att man både kan ha den till fest eller på jobbet - eller hemma    inser jag att hon nog inte vet vilket liv jag lever (underställ, raggsockor, Haglöfsbyxor etc))

Av Maria - 3 november 2023 18:05

? måtte den här månaden gå över fort!

Hällregn på hundpromenaden. Så pass att både jag och hundarna klädde på oss regnkläder. Riktigt rusk.

Ser att dikena hemma börjar se ut som vid vårsmältningen.

Väl hemma och inne fick hundarna varsina älg-revben och själv fick jag en kopp kaffe och en saffranssemla, och så var alla glada och nöjda igen!

Av Maria - 3 november 2023 18:00

... idag.

Tjejerna och jag åkte till kyrkan för att tända ljus.
Blåste så pass mycket att jag la av en svordom - på kyrkogården   , skäms tamejfan!

Tände ljus - efter mycket om och men - och satte blommor hos mamma.

Tände också ljus och satte blommor till de andra som inte finns med oss längre   

Åkte till pappa på äldreboendet och fick lite gofika och varmt kaffe, läste tidningen och snackade lite.
Mysigt   .

Av Maria - 3 november 2023 17:55

... släng er i väggen! Hårt, och MÅNGA GÅNGER !

Så jäkla irriterande att allt nu sevärt helt plötsligt går på TV 4 Play PLUS (som inte står med i annonseringen av den erbjudna streamingen) där PLUS står i pytteliten text när man går in på TV 4 Play.

Gäller bland annat Ondskan, som jag sett fram emot att se igårkväll - tji på den! - och nu hade jag sett fram emot att streama Johan Glans sommarturné.

Så dåligt av er OCH DET SKULLE ALDRIG FALLA MIG IN ATT BETALA ER FÖR ATT FÅ TILLGÅNG TILL DETTA.
Nej fy, hellre blickar jag TV 4 och Play helt!

Av Maria - 2 november 2023 10:43

... alltså detta konto på Instagram   

Av Maria - 1 november 2023 07:15

... mörkt blaskigt och blötsnö   .

Ja, vad säger man? Bit ihop och kämpa på, om ett par - långa och mörka - månader vänder det!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards