Livet på landet

Alla inlägg under november 2023

Av Maria - 7 november 2023 19:41

Av Maria - 7 november 2023 19:39

Har precis lyssnat ut denna, tyvärr inte så imponerad   .

Tror det är samma författarduo som skriver Kepler. Den här romanen är inte i närheten av Keplerböckerna, och det är förmodligen inte meningen heller. Grejen är att jag vill lyssna, och inte som läsare lösa mordgåtor!

Nu har jag lyssnat på tjejen (Pia Eriksson) bakom Korsdragspoesi, och jisses vilken bok. Tror den är bara dryga timmen, men jag har skrattat och jag har gråtit.
Fullständigt underbar   !

Såg en recension av denna på FB och var tvungen att leta upp den på Bokbörsen, så nu ligger den i min-ska-läsa-hög:

Och nästa bok att lyssna på blir denna:

Spännande!

Av Maria - 7 november 2023 19:30

I samarbete med @fontanafood buzzar jag deras soltorkade tomater   . Återkommer med rapport när jag lagat till något med dem!

#fontanatomaterbuzz #fontanafood #buzzador

Av Maria - 7 november 2023 19:29

I samarbete med #pedigreesverige buzzar nu mina hundar Pedigrees hundgodis i olika kategorier. Naturligtvis var vi (de) tvungen att provsmaka så fort vi kom hem.
De älskade det!
Och den som väntar på något gott    nu har vi härligt träningsgodis för ett tag   .

#pedigreebuzz #dogsnacks #naturalsnacks #dogsinnature #pedigreesnacks #naturaldogfood #buzzador

#storlurspiripiri #madeforactionvienna

Av Maria - 7 november 2023 10:08

Av Maria - 5 november 2023 22:14

... och blev väckt av hundarna strax efter 7, vilket innebar att vi hunnit med en timmespromenad före halv 9.
Långfrulle till Nyhetsmorgon har blivit en härlig helgmorgonrutin.

Sen fick jag energifnatt. Bakade en kladdkaka med toscatäcke från Fredriks Fika. På det röjde jag skåpet under diskbänken, ni vet sånt där som man ALDRIG tar itu med. Det ena gav det andra, och när jag ändå var igång tog jag itu med skåpet i kommoden under tvättstället i badrummet också.

Dammsög och torkade ur. Och rensade. När ändå dammsugaren var framme körde jag av nedervåningen och gjorde rent rutorna på kaminen (inte med dammsugaren dock   ).

Gick ut och kissade av hundarna och la varsitt hårt spår åt dem. Pirran är kung på hårda spår, men inte Vinna. Hon har alldeles på tok för bråttom, knappt jag kan hålla henne när jag stolpar.

Fikade med Clara som vär här med sina hundar, och redigerade bilder.


Sen drog jag iväg till gymmet. Tränade 45 min och under tiden jag var där hände en otäck incident med ambulansresa som följd (inte jag!). Riktigt otäckt!

Hem igen och gick en promenad med hundarna under tiden mörkret föll. Mörkt alldeles för tidigt nu tycker jag.

Försökte skrubba en fälg till vinterdäcken som jag såg var fruktansvärt missfärgad. Gick inte så värst bra, då jag inte har så mycket tålamod för sånt.

SEN gick jag in, värmde middag och dog i soffan. Välförtjänt, I presume   efter den här dagen.

När jag läser inlägget kan jag fundera på om jag har en diagnos    men jag tror inte det. Kanhända var det morgonpromenaden innan frukost som gav mig oväntat mycket energi?

Av Maria - 4 november 2023 21:29

... i novemberskrud!

Av Maria - 4 november 2023 21:29

... i Strömsberg och tex Mex buffé på caféet innan. Så gott och trevligt med Vickan och Christina!

Och spökvandringen, ja jisses. Som jag skrek!  Och skrattade! Jag kommer att vara hes i en vecka!

Det var så statisterna skrattade åt oss. Så roligt, och så läskigt! Jättebra fixat, man blev verkligen rädd på riktigt!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards