Livet på landet

Direktlänk till inlägg 9 mars 2008

Etik

Av Maria - 9 mars 2008 20:46

Nu har det blivit några dagar utan bloggande, trots att datan är åter och går som tåget. Har haft heldagarsföreläsningar i Etik under veckan som varit vilket resulterat i att jag varit så trött i huvudet när jag kommit hem. Etik - vilket spännande begrepp! Vi tror vi är så på de klara med vilka värderingar vi har och vad vi tycker - men börjar man gräva lite djupare är det inte alltid säkert att vi ändå skulle handla som vi tror... Intressant, och mycket spännande diskussioner. Samt en fantastiskt klok lärare, som låter oss jobba inifrån, uppmanar oss att tänka efter vad VI själva tycker, tror och kan. Och var vi står. Tänkvärt, och många kullerbyttor blir det. Och slutar inte alltid som man tror. Men nyttigt är det.

Sen undrar jag om det inte var enklare förr - när man var 20 år och det bara fanns svart eller vitt och inga nyanser av brunt? När allt bara var antingen eller och aldrig nåt mittemellan? Tänk att allting tycks bli mer och mer komplicerat ju äldre man blir... Eller också handlar det om att man lär sig tänka i andra banor, inte bara utifrån sig själv, utan kanske lär sig möjligheten att titta från andra håll - och det måste väl ändå vara en form av utveckling? Eller? Spännande är det iaf.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Onsdag 8 maj 09:41

Den första på ÅTTA ÅR! Riksbanken sänker styrräntan med 0,25 punkter! Yoiiihaaaaaouuu! ...

Av Maria - Onsdag 8 maj 08:15


... det var väl roligt, hurra!Inte ett dugg. 8 maj och full snöstorm! ...

Av Maria - Tisdag 7 maj 20:41


Brukar man inte säga april-väder?

Av Maria - Tisdag 7 maj 20:40


... is da shit!Så gott!

Av Maria - Måndag 6 maj 10:31

...tycks rent magisk!Med mallar i huset (hundar) har man blåmärken och bettsår hela tiden. Inte för att de är elaka, tvärtom, men väldigt lekfulla och väldigt högenergiska.På tävlingen i lördags fick jag mig ett bett i tumleden när jag skulle plocka ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards