Livet på landet

Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Söndag...

Av Maria - 31 januari 2010 21:40

... och vips så har den här helgen gått också. Fort som 17.

Idag har jag funderat över jobb igen - eller hela tiden nästan, såklart - och plockat runt lite här hemma. Sambon har skottat snö igen. Sen var det agilityträning för hela hundflocken i ridhuset i Lövstabruk, och alla var glada och nöjda. Härligt!

Annars har det varit hysteriskt dåligt med hundträning. För kallt eller för mycket snö, och nu som grädde på moset löper Ässi också. Så vi ligger lågt en stund till. Agility i ridhuset är galet kul i alla fall, tycker alla jyckarna   .

Och i morgon är det måndag, och jobb igen. För min del känns det bättre än på länge, för min barnlediga kollega (som jag började jobba för) kommer tillbaka och avlastar mig! Weeeeiiioo!

Välkommen tillbaka Ida!

 

 
 
Helena

Helena

2 februari 2010 13:04

Hej hopp!
Nu är jag tillbaka efter ett litet uppehåll.....
Härliga vinterbilder här nedanför! Men nu kan det kanske räcka med det vita.....
Låter både spännande och lite jobbigt med nytt-jobb-funderingarna ;) ! Skönt att du får lite assistans nu i alla fall, när kollegan kommer tillbaka.
Här håller en svart liten kille oss sysselsatta...... Nästan dygnet runt :) ! Han är härlig som få och har energi för tre!!
Ha en härlig tisdag!
Kramisar!

http://pudelfnatt.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 4 maj 19:42


? idag, tyvärr 0,5 p från uppflytt. Så jäkla surt. 7 appellspårhundar till start, 4 bröt. Antingen hittade de ingaspår, eller inga pinnar. Måstena varit jättesvåra förhållanden! Jag drog startnr 7 och fick alltså sista spåret. Två ekipage före mi...

Av Maria - Fredag 3 maj 21:59


? var ordet. Dessvärre inte alla människor förunnat. Medan andra fått för mycket. ...

Av Maria - Fredag 3 maj 21:58


Underbar tid, det här, älskar våren!

Av Maria - Fredag 3 maj 21:55

? ikväll, av entreprenör i trädbranschen. Valet stod mellan att stå på stege och beskära träd med elektrisk häcksax, eller leja hjälp. Jag valde det senare. Fick hjälp att klippa ner häckbuskarna och tukta häggträdet. Inget finlir, bara göra. Bl...

Av Maria - Onsdag 1 maj 22:17

Började dagen med lite hundträning - spår och uppletande. Spåret gick bra, men då var det skogsspår. Nöjd i a f. Mallenuttor. Pirripirran har ont i ett bakben och får inget göra, bara följa med på rastning. Fantastisk dag även idag, sol och v...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards