Livet på landet

Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Rapport och spår...

Av Maria - 27 februari 2012 09:22

... har Bästa B fått jobba med i helgen.

 

Rapport i på lördagen med Dunder och Kvittra. Alla gick som tåget får man väl säga - och då menar jag inte Upptåget   (mohahaha) - utan mera som på räls, om ni förstår.  I det stora hela.

Vi hade såklart lite problem med ljudet, så jag fick läxa upp fröken B på framföringen. Men hon är ju inte dummare än att hon begriper vad det handlar om, så det hjälpte riktigt bra. Behövde påminna henne en gång till under nästa framföring, men då visste hon vad klockan var slagen.

Däremot var hon pipig på stationen. Inte bra. Något att jobba vidare med. Tänk så mycket gratis man har när man har en hund som är tyst naturligt - nu tänker jag på mallemamman Ässi, som vi knappt aldrig behövde säga till, åtminstone inte av den anledningen.

Jag undrar om man verkligen uppskattade det till fullo, som man borde ha gjort?

Nu, när man har något annat att jämföra med, menar jag?

 

Igår blev det spår med husse, eftersom matte jobbade. Ca 800 m med 5 plus slut. Hade gått bra, men husse hade fått BROMSA ordentligt, för hon låg på som tusan. Annars bra.

Det bådar gott.


Hemma klickar vi apportering från början och har börjat klicka lite platsliggning med näsan i backen. Men väldigt, väldigt light, this far. Roligt har hon iaf. Allt jobb med klicker är ju roligt.


I söndags kväll var vi sedan och såg RIKTIGA mallar jobba, och det är då jag inser, att Bästa B nog inte är en RIKTIG malle. Men, den som lever får se...

För mig är hon Bästa Blixtra, hursomhaver, och det räcker ju!

 
 
Ingen bild

Susanne

2 mars 2012 10:40

Så fin hon är <3 Både duktig och fin malleflicka!!

Maria

4 mars 2012 09:56

Ja, Sanne - fläckvis. Mallisar som växer, du vet, är ju både duktiga och fina och ibland alldeles, alldeles... underbara också:) Sen händer det att de är odrägliga också, men som tur är glömmer man det fort...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Söndag 28 april 22:18


Har precis lyssnst ut två riktigt bra svenska deckare: Rekommenderas starkt! ...

Av Maria - Söndag 28 april 22:09


... äntligen på gång?Man kan bara hoppas och hålla tummar! ...

Av Maria - Söndag 28 april 21:37

Haft en jättemysig kväll med tjejerna och deras pojkvänner med smörgåstårta och fika och förskottsfirat min (61:a) födelsedag lite.Sen blir det tyst och tomt när de åker hem, och tomt utan hundarna också, även om det är rätt livat när de är här. ...

Av Maria - Söndag 28 april 18:15

... som vanligt, på helgen. Pysslat och plockat undan lite, handlat och fyllt kylskåpet, tog med en CD-spelare som jag laddade med hans bästa musik (Roland Cedermark) och så fika såklart.Tidningsläsning och nagelklippning hör också till. Här s...

Av Maria - Söndag 28 april 10:02

... på Flustret igår!50+ disco med Clabbe (Rakt över disc) som DJ på ett plan och disco med annan DJ även på bottenplan.Så jäkla roligt, rent ut sagt! När stuffade man runt i rosa stroboskopljus med 900 andra till gamla 80-tals hits? Och på Flustre...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards