Livet på landet

Alla inlägg den 1 augusti 2013

Av Maria - 1 augusti 2013 22:15

... tyckte jag det här såg ut som idag när Clara och jag varit ute på roadtrip och var på hemväg.

Eller Moln över Hellesta (alias Rocknö) om någon mot förmodan minns den?

(Själv var jag inte alls torr bakom öronen när jag såg den och drömde mardrömmar i månader efteråt, därför minns jag åtminstone titeln...)

Mäktigt, however.

 

(Clara knäppte genom vindrutan på bilen på hemväg.).

Men nu lovar de värme, riktig värme, igen i några dagar.

Och det hoppas vi på.

  

Av Maria - 1 augusti 2013 22:09

... har varit här idag och gjort en flygande besiktning.

 

Håhåjajaja.

När jag ser att det  kommer upp en  mystisk Volvo kombi på gårdsplanen, misstänkte jag - och hundarna, speciellt Yksi - att det var bulgariska blåbärsplockare. Eller dylikt.

Men icke så, damen presenterade sig och frågade om hon kommit till Kennel Storlurs.

Och det hade hon ju. Och hon ville göra en flygande besiktning.

Så - vi gick igenom uppfödarvillkor, tittade på köpeavtal, försäkringar och villkor, tittade på hundar, tomten och inomhus och pratade, pratade och pratade.

En mycket trevlig och pratglad dam, som gav oss med beröm godkänt (om man nu kan få det av SKK?) även om jag för ett ögonblick trodde att Yksan skulle ge oss underkänt   , men jag var ju så klart snabb att poängtera att hon kom från en annan uppfödning, vår lilla malligator...

Och damen ifråga verkade nöjd och tyckte att vi hade sociala och trevliga hundar...  

Så, nu ska vi enligt besiktnngsfrekvensen klara oss i tre år...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards