Livet på landet

Alla inlägg den 12 augusti 2013

Av Maria - 12 augusti 2013 12:15

... har vi gjort. Nästan hela familjen. På Östhammars BK, i ömsom hettande sol, hällande regn och blixtrande dunder (mohahha...)   .

Det gick lite si och så.

 

Blixtra och jag tävlade lkl 3, vi var 4 ekipage till start, började med gruppmomenten. 10-10 på båda.

Men - till min stora förskräckelse är hon allt annat än med mig när vi går in för sittande i grupp och platsliggning. Snosar och nosar (vi skulle tävla på grusplan, vilket hon inte alls är van med...) och tittar på allting annat.

Så - efter gruppmomenten fick jag mig en tankeställare, något måste göras.

Så jag tog med henne och träningsryggan till parkeringen, körde lite ff och fokuserade på ljudet, lite fjärr och en massa bus. När jag sen kommer tillbaka har de redan ropat upp oss.

Så - raka vägen in på plan för fritt följ. Jag kom ihåg att andas, och fria följet kändes bra, hon var med mig, glad och pigg - om än inte lika het som hon brukar - och det kändes ok. Lite pip vid start och landning (höll jag på att säga) och vid stegförflyttningarna. Såg bättre ut än vad det kändes (såg filmen sen).

På sittande under gång får jag en sån här snilleblixt som man bara får på tävling - jag måste nog rappa i kommandot sitt lite hårdare än jag brukar, så hon förstår att hon måste sätta sig   .

Med påföljd att hon tycker att jag är jättekonstig - och gör ett klockrent ställande. Visserligen neg hon, men inte så det räckte... Nolla, såklart.

I övrigt gjorde hon allt, fin inkallning, fin ruta, fin vittring (om än tugg vid ingången), fin hopp-apport och fin metall. Och på fjärren fick jag något dk.

(Går av planen och gör tre klockrena sättanden på raken. Såklart. Med rätt tonläge på kommandet, också...) Fina omdömen i helheten. Ett andra pris och vinst.

Hade önskat att det varit tvärtom... såklart.

 

Till saken hör, att jag innan tävlingen säger till henne, Blixtra, idag går vi in och gör det vi är bra på   .

Och det gjorde vi. Tar ett andra pris i lydnadsklass 3...



Så var det då dags för småtjejerna Isa och Yksi att debutera i lydnadsklass 1.

Naturligtvis åskade det och small som bara den, platsliggningen uppdelad i två grupper.

Gick jättefint, tror Isa fick 9:a på platsen för hon nosade lite, Yksi 10:a.

          

Johnny och Yksi gick som 3:e ekipage (av totalt 8) och det såg jättefint ut. Toppenfina betyg rakt igenom - men nollade läggandet. Yksi har lite svårt att skilja på ligg och stå. Däremot gjorde hon ett klockrent ställande - två gånger, både under läggande och ställande.

Så var det Sofia och Isa:s tur som 6:e ekipage, det såg jättetrevligt och fint ut, och Isa gjorde allt hon skulle.

Så, när det sen blev prisutdelning var det lite pirrigt. Men jodå, båda blev uppflyttade, Sofia & Isa på 163 p och en 3:e plats och Johnny & Yksi på 169 p och en 2:a placering.

Så himla bra jobbat!

 

Grattis, grattis, till toppenprestationer!

Och så himla roligt att vara flera i familjen som är ute samtidigt...  

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards