Livet på landet

Alla inlägg den 17 augusti 2013

Av Maria - 17 augusti 2013 23:00

... och storflicksrapport (Blixtra och Bella) har vi kört idag.

 

På bebisrapporten körde vi Isa, Frippan och Ukraina. Yksan fick bara spåra idag, då hon ska göra sitt MH i morgon.

Småtjejerna skötte sig fint, tysta och lugna på stationen. Först förlängningen skickade jag Isa på, och det tyckte hon var jättekonstigt, så hon kom tillbaka till mig när hon inte hittade nån mottagare på B-stationen. Men jag anropade Johnny och bad honom hjälpa henne lite, skickade henne igen och hon gick iväg i samma fart.

En jätterolig hund att köra, b t w, Sofia jobbade, så Johnny och jag fick äran att köra denna lilla bc-flicka som älskar att springa, och det är ett rent nöje. Tyst, lugn och fokuserad. Och springer som f-n, rentutsagt.

Iofs gjorde alla hundarna det, sprang för allt vad tygen höll.

Jätteduktiga vovvar.

(Fördelen med bebisrapport är att en rapportträning går så himla fort...  )

Medan vi andra fikade och planerade framtida träningar, gick Yksi och Johnny och spårade (han hade gått ut Yksans spår innan vi gick upp på rapporten). Roligt, för hon hade spårat bra (det kan ju vara lite si och så med det ibland annars) och tagit alla pinnar.

Så körde vi också 4 skick med brudarna B - Blixtra och Bella - och det gick jättefint. Ljud som vanligt på stationen, men det är å andra sidan värre på träning än på tävling. Om jag ska trösta mig med något.

Springviljan är det däremot inget fel på alls. Och det får man väl vara glad för   !

     

Så båda tjejerna B tyckte det var roligt idag. Härlig känsla när alla är nöjda!

Så - tack alla för en bra träning. Det här gör vi om!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards