Livet på landet

Alla inlägg den 25 augusti 2013

Av Maria - 25 augusti 2013 22:33

... åkte vi i lördags.

Med oss hade vi Yksi och Isa, som båda skött sig med den äran, hela helgen. Jätteroligt!

Vi åkte raka vägen till Mantorps travbana i lördags - tävlings platsen - och hann se lite av skyddshundarnas lydnad och träffa en massa roligt hundfolk. Det här är ju verkligen årets evenemang för oss hundnördar:) så de flesta är verkligen samlade här.

Efter att ha klämt och känt på alla salugrejer åkte vi sen till Linköping och Stångå hotell där vi skulle tillbringa natten.
Hundarna gjorde sig hemmastadda direkt, även om Yksi tyckte att husse tog lite väl lång tid på sig i duschen...

Sen softades det. Härligt med club fåtöljer tyckte Yksan medan Isa gärna ligger på svala golvet.
Emma och Petri kom förbi på ett glas bubbel och sen gjorde vi sällskap till Frimurarehotellet där de bodde, för att äta middag med Ingrid Bahlenberg - Dias uppfödare och tillika SM deltagare i år. Det blev en jättetrevlig kväll med roligt sällskap och många skratt innan vi drog oss tillbaka i den ljumma sensommarnatten, rastade hundar och sov ohyggligt gott på hotellet.
Idag, söndag, var det det SM tävlingar för hela slanten.

Började med att titta på rapport hundarnas uppletande - många imponerade grymt - och därefter var det lydnad och planskydd resten av dagen.
Fantastiskt duktiga hundar och förare som imponerar stort och som inspirerar oss vanliga dödliga till fortsatt träning!
Sen var det bara hemgång, det vill säga en massa timmars bilresa och sträckan genom Stockholm kvar....

Suck och pust för oss lantisar som inte är vana med dessa bilköer.
Men nu är vi lyckligt hemma efter en mycket intensiv helg! Och ett helt år återstår till nästa SM...

Av Maria - 25 augusti 2013 22:12

... är full av guld.
Och när man inte har tid att plocka själv är man så glad och tacksam över att man har en pappa som älskar att gå i skogen och plocka kantareller. Och som dessutom har frysen full själv...

Tack snälla pappsen!
Nu är vinter-fredagskvälls-varma-mackorna räddade:)

Av Maria - 25 augusti 2013 22:07

... har jag tagit mig tid till i veckan.

Eller rättare sagt; det är vad jag väljer att göra när jag kanske istället borde städa eller laga mat...

Den här veckan har jag både tränat lite lydnad på klubben...

... och även tränat uppletande. Och det älskar Bästa Blixtra, så jag klurar och klurar över strategier kring både detta och lydnadsträningen, över hur jag ska få henne i rätt mood, så att säga. Jag har inte kläckt facit-koden än, men jobbar på det :)
Och under tiden har vi kul...

Av Maria - 25 augusti 2013 21:57

... hur mycket som helst gör jag.

Och har gjort hela sommaren. 12-13 timmars pass är inte ovanligt. 3-4 dagar i veckan.
Just den här sommaren har det varit lite surt, mest på grund av det fantastiska vädret och för att alla andra varit lediga   .
Detta i kombination med att marknaden varit ohyggligt trög och jag inte sålt så mycket har gjort det ännu mera surt. Såklart.

Det är ju verkligen tur att jag älskar mitt jobb, även om jag just den här sommaren har funderat om det är mera fritidssysselsättning än ett avlönat arbete.
Men så kommer det en och annan nöjd kund och tackar för hjälpen och är jättenöjd.

Och ja, då kör man gärna några 12-timmars pass igen...   

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards