Livet på landet

Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

Sveriges Rikes Lag

Av Maria - 25 januari 2009 13:21

Har plockat fram denna fantastiska bok (?) för att friska upp minnet lite med väl valda delar inför Nya Jobbet som börjar i morgon...

Av nån anledning känner jag viss motvilja mot att öppna denna bok igen... Kan ha att göra med att jag släpat den med mig under många dagar i ur och skur och den är inte bara tung att bära, den lärde mig också att ingenting längre är svart eller vitt, utan allt beror på om si eller om så. Mycket nyttigt - men ack så krångligt allting blev som förut var så enkelt och så självklart...

 
 
Ingen bild

Anna

25 januari 2009 16:31

Ja den är tung. Jag använde den röda och den var ännu större och tyngre...
Och det beror alltid på men även om man har rätt är det svårt att få rätt.

 
Ingen bild

Maria

25 januari 2009 17:46

Ja, eller hur. Alltid hittar man nåt lagrum som får allt att ställas på ända;)
Jobbar du med juridik, Anna?

 
Ingen bild

Anna

26 januari 2009 17:44

Har en jur. kand. och jobbar nu på Kriminalvården som handläggare.

 
Berit

Berit

26 januari 2009 19:29

....kan man kalla en diger lunta va?

http://livsresan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria

26 januari 2009 19:32

Imponerande! Sjäv tyckte jag några juridik-kurser var fullt tillräckligt... och jag vet inte om det var lagbokens tyngd eller lagtexten... Kanske både och...

 
Ingen bild

Anna

27 januari 2009 07:27

Kunskap skall ju inte vara tung att bära men jag tyckte i alla fall att litteraturen var tung. Billigt då gym-kort inte var nödvändigt ;)

 
Susanne

Susanne

27 januari 2009 18:41

Hoppas det går bra på nya jobbet. Spännande med nytt jobb!!
Usch såna där tjocka blå böcker har vi på jobbet oxå, även om jag undviker att slå i dom:-)

http://web.telia.com/~u26108410

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Söndag 28 april 22:18


Har precis lyssnst ut två riktigt bra svenska deckare: Rekommenderas starkt! ...

Av Maria - Söndag 28 april 22:09


... äntligen på gång?Man kan bara hoppas och hålla tummar! ...

Av Maria - Söndag 28 april 21:37

Haft en jättemysig kväll med tjejerna och deras pojkvänner med smörgåstårta och fika och förskottsfirat min (61:a) födelsedag lite.Sen blir det tyst och tomt när de åker hem, och tomt utan hundarna också, även om det är rätt livat när de är här. ...

Av Maria - Söndag 28 april 18:15

... som vanligt, på helgen. Pysslat och plockat undan lite, handlat och fyllt kylskåpet, tog med en CD-spelare som jag laddade med hans bästa musik (Roland Cedermark) och så fika såklart.Tidningsläsning och nagelklippning hör också till. Här s...

Av Maria - Söndag 28 april 10:02

... på Flustret igår!50+ disco med Clabbe (Rakt över disc) som DJ på ett plan och disco med annan DJ även på bottenplan.Så jäkla roligt, rent ut sagt! När stuffade man runt i rosa stroboskopljus med 900 andra till gamla 80-tals hits? Och på Flustre...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards