Livet på landet

Direktlänk till inlägg 2 april 2009

Älsklings-Älska mår dåligt!

Av Maria - 2 april 2009 21:31

Stora Luren mår dåligt. Riktigt riktigt dåligt.

Började i går morse med att hon inte ville äta. När jag fixat frukost åt hundarna tittade hon inte ens i matskålen, utan vände helt sonika på tröskeln och gick iväg. Märkligt. Sen började hon kräkas - Lillasyster började senare för hon är på PRAO onsdag till fredag så jag fick noggranna rapporter till jobbet - och jag blev orolig. Hon var jättelåg och mådde dåligt när jag kom från jobbet. Omodlig och gick och la sig för sig själv - och DÅ är hon dålig! Hon fick ingen mat till kvällen, bara vatten. Sen kräktes hon några gånger på kvällen igen, och när vi gått och lagt oss och somnat var det dags igen. Sprang ut med henne men hon hann kräkas inne - och det såg ut som blodblandad vätska. Jag blev döorolig och grät en tår och sen fick hon krypa ner med mig så jag verkligen skulle ha koll på om hon blev sämre.

Hon sov hela natten, och idag tycks hon må bättre. Hon har fått yoghurt i små doser flera gånger, som hon fått behålla, och ikväll fick hon också några bitar hundmat i, och då var hon riktigt hungrig igen. Tror hon har fått behållt allting som hon ätit idag.

Nu håller vi tummarna för att hon kryar på sig ordentligt så vi får vår friska Storlur tillbaka. 

Här vilar hon sig förhoppningsvis i form igen:

Och ja, hon bara sover!

Tänk så himla eländigt det är när hundarna mår dåligt! Usch & fy! Näe, friska borde de vara jämt!

 
 
Ingen bild

Anna

3 april 2009 08:20

Kanske en släng av den vinterkräksjuka som hundar kan få?

 
Ingen bild

Maria

3 april 2009 15:27

Är det sant? Kan hundar få vinterkräksjuka?

 
Ingen bild

Anna

3 april 2009 20:07

De kan ju inte smittas av den mänskliga varianten men det skall finnas en hundvariant. Den grasserade för några år sedan när jag bodde i Lund. Var och varannan hund var dålig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Söndag 12 maj 23:13

? idag. Samling kl 9 vid klubbstugan. Ett gäng tappra ekipage var med, tre sökhundar med förare och resten (6 ekipage) rullade ut i skogen. Söker vallade ruta och vi andra la spår och snitslade uppletanderuta. Gick bort till sökbanam sen, några...

Av Maria - Lördag 11 maj 22:48

Aldrig har väl Eurovision varit så politiskt som i år. Demonstranter och burop mot att Israel fått ställa upp med ett bidrag. Och så uteslöts Nederländerna för deras sångare hade varit hotfull mot en kamerakvinna, och så försökte man få nån politisk ...

Av Maria - Lördag 11 maj 22:23

Idag på lite annat sätt - med sele och lina som är fäst i styrstaget på cykeln. Och ingen cykelhjälm. Och sprängsten bitvis på grusvägen. Nåja, hon sprang snällt med den 61+ åriga matten. Sprang med sträckt lina men drog inte järnet. Jätteduktig...

Av Maria - Fredag 10 maj 23:28

Clara och jag tog en tur till Magasinet Iggelbo - och jisses vad med fina blommor och annat de har! Köpte lite blommor och ett par fina dahlior! Kära Clara i shoppartagen: Hem och planterade lite blommor, satte även om tomatplantor som vuxit ur s...

Av Maria - Onsdag 8 maj 09:41

Den första på ÅTTA ÅR! Riksbanken sänker styrräntan med 0,25 punkter! Yoiiihaaaaaouuu! ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards