Livet på landet

Alla inlägg den 3 april 2009

Av Maria - 3 april 2009 21:18

Tack och lov! Inte tvärpigg, men det går åt rätt håll.

Aptiten har återkommit och hon vill inte längre ligga ensam i nån hörna och må pyton. Härligt! Och vilken tur att vi inte har någon tävling den här helgen, så hon får vila fullt ut och krya på sig, våran bästa.

Av Maria - 3 april 2009 21:14

Full av inspiration och av vårkänslor åkte jag hem och plockade fram alla mina övervintrade Mårbackapelargoner. Den långa vintern har gjort att jag inte riktigt tyckt att det varit dags att ta fram och fräscha upp dem, men idag var det dagen det var dags!

Plockade fram alla pelargoner från sadelkammare, poolhus och tvättstuga, beskärde och planterade om. Vilken härlig känsla det är, att få sätta kniven i blommorna (?) och händerna i jorden och plantera.

Och solen som värmde hela tiden...

Av Maria - 3 april 2009 21:09

Lillasyster har gjort PRAO onsdag till fredag den här veckan, på en liten blomsteraffär på orten. Hon tyckte det var roligt trots att arbetsinsatsen kanske inte kändes så uppskattad som hon hade hoppats...

Jag var iaf runt blomsterbutiken idag och köpte ett litet alster, skapat av lillasyster i egen hög person:

Av Maria - 3 april 2009 21:06

Vi har haft ett gäng svanar (typ 18 stycken och två kanadagäss eller nåt) häckandes på de vattenfyllda gärden vi har runtomkring vårt hus. Idag när jag åkte hem - slutade tidigare - var där också TVÅ TRANOR! Fram med kameran och fotade, men det var på lite väl långt håll:

However - jag såg dem! Vilket vårtecken!!

Sen tog jag med jyckarna ut, satte mig på en sten i en solig backe och bara njöt...

Så underbart. Visst måste våren ha kommit nu?

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards