Livet på landet

Direktlänk till inlägg 11 september 2009

Fredagsmys...

Av Maria - 11 september 2009 22:04

... har vi ikväll. Lillasyster och jag, alldeles själva. Med Cola light och snacks, och så TV förstås.

Ja, och så husets tre hundar, som aldrig lärt sig förstå att fredagsmys, det är ett fenomen för de tvåbenta.

Icke så i detta huset. Det är nämligen så att husets favoritsnacks...

   ... också råkar vara Stora Lurens favoritfredagsmyssnacks. Hur i all världen det har gått till?

Men faktum är att ska det fredagsmysas i det lilla huset på landet, ja då ska Stora Luren vara med, och det med besked. Och hon kan verkligen övertala vem som helst med den blicken. Och de klappande tassarna. Och den goa nosen. Den som har en rödtott i sitt hus vet vad jag pratar om.

Det går inte att säga nej. Inte alltid i alla fall. Men oftast. Men inte tillräckligt ofta för att de ska förstå att fredagsmys bara är för husets hussar och mattar...

Så kontentan är nu att vi fredagsmyser allihopa lite till mans, både två- och fyrbenta. För Fia och Bella ser ju hur Ässi gör...

  Tur att husse är borta på kurs och slipper se eländet Tungan ute, han som ändå är något så när disciplinär när det gäller hundarnas fredagsmys:)


 
 
Susanne

Susanne

14 september 2009 21:32

Jag *vet* precis vad du menar. Det går lixom inte att säga "nej";-) Ivar är nog den mest ouppfostrade hund jag har haft (och det är ju inte hans fel). Alla mina hundar är mattjuvar om tillfälle bjuds, skillnaden med Ivar är att han hoppar upp och tar mat när jag står där!! De andra är artiga nog att vänta tills jag åtminstone lämnat köket. För Ivar är de helt självklart att det som är mitt är oxå hans;-)

http://web.telia.com/~u26108410

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Torsdag 16 maj 07:00

... ser inte ut att vara den bästa. Jag pratade med ortopeden igår, då jag inte tyckte att jag fått riktiga hemgångsråd - mer än medicinen - när det gäller hennes fysiska aktivitet. Då hade han hunnit titta som hastigast på röntgenbilderna, och s...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:22


Men nu har väl Åkesson skitit i det blå skåpet i alla fall?Har skummat de två Kalla Fakta avsnitten om SD:s Trollfabrik. Nu går han ut i media och slår tillbaka mot media med full kraft och påstår att det är ett skämt?Självklart är han inträngd ...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:17

... idag med Pirripirran.Efter det förmodade diskbråcket i höstas, har hon inte återhämtat sig riktigt. Inga cykelpromenader, inga längre promenader, då blir hon smärtpåverkad.Har tappat muskler och styrka i bakdelen och lyfter ofta på ett bakben, tr...

Av Maria - Måndag 13 maj 15:08


... idag, som vi sa farväl till dig i Vendels kyrka.Så vackert. Saknar dig fortfarande varje dag    ...

Av Maria - Måndag 13 maj 11:39

... från hell, har tagit mig i besittning.   Började i torsdags med lite halsont och värsta raspiga whiskey-rösten. Fortsatte sen, inga andra symtom. Förrän igår - söndag. Då satte snuvan igång, och en jobbigt hosta (fick ta slemlösande). Ingen f...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards