Livet på landet

Alla inlägg den 29 september 2009

Av Maria - 29 september 2009 22:27

... gick bra, låter Sofia hälsa. Hon och Fia startade i två klasser och vann båda. Kanske inte så jättestor konkurrens, men det var flera i varje klass, så det får hon nog vara stolt över. Fia - som annars aldrig vill göra något utan en godisbit framför näsan - hade varit på hugget i båda klasserna, trots att man inte får ge godis på plan.

Så Soffi var mycket nöjd.

Och på lördag väntar KM i agility. Spännande!

Av Maria - 29 september 2009 22:21

... har jag haft ikväll. Johnny & tjejerna åkte till klubben med alla hundar för att 1) tävla träningstävling i agility med Fia (Sofia) och 2) träna Ässi och Bella (Johnny & Clara). Detta innebar att jag fick en helkväll all by myself med inkluderad stalltjänst. Å vad jag tycker det är härligt - med stallet alltså. Nu är jag inte ute lika ofta som tidigare, dels jobbar jag mycket mer och har inte samma tid, och dels är tjejerna så stora så de klarar det mesta själva.

Men ikväll fick jag gå där och småpula lite som jag ville, mocka, sopa, fixa kvällsmat åt hungriga hästar, plocka undan, göra fint i stallet, och sen ta in hästarna när mörkret fallit för att göra dem lite fina med borsten och titta igenom dem - och bara umgås med dem. Mmmm - som balsam för själen. Är det något som får en att varva ner, så är det stalltjänst. Åtminstone är det så för mig.

Bilden är från i somras, när vi storstädade stallet. Som sagt var ju Ässi med på klubben ikväll...

  

Så när jag släckte lampan i stallet och gick in för kvällen hördes bara hästarnas mumsande av hö i mörkret, och ett och annat hovtramp. Rogivande. Och alldeles underbart.

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards