Livet på landet

Alla inlägg den 18 september 2009

Av Maria - 18 september 2009 21:27

... med Clara och hundar ikväll.

Glada hundar och fredag kväll, sambon på väg hem med nyinköpt pizza. Härligt, eller härligt?

  

Gammal mötesplats längs grusvägen, nästan igenväxt:

  

Och så den sedvanliga pinn-kampen - jag ger mig inte om jag inte måste...

(... i förvissningen om att det finns inga måsten i Ässis värld Tungan ute)

  

(Morr! Säger matte...)

Jag vann, säger Clara (mallig:)!

  

Här luktar det gott, har det varit någon annan på våran väg?


  

Och en massa bus på hemvägen, Bella & Fia är värst, Ässi går in och styr upp ibland:)

  

Men kul har de - bästisarna:

  

Och Lakritstrollet är trött och glad...

  

Och alla hundarna är törstiga efter promenaden, hästbaljan funkar bra:

  

För oss som når, och kan dricka ordentligt...

Fia:

  

... och Ässi:

  

Och efter kvällskvist-promenaden blev det sen en lugn fredagkväll i det lilla huset på landet...

Av Maria - 18 september 2009 21:08

              

Igår red Soffi Edwin men idag var det dags för båda hästarna. Hon började med att hämta Hickory, som bara blir trevligare för varje gång vi ses:). Hoppade några skutt på volten, bara för att känna på hur han hoppade. Jättebussig häst, tvekade inte en sekund. Gissa om Sofia var överlycklig!

  

Men som sagt, bara några språng, sen blev det ut i naturen. Clara och jag var ute med jyckarna, och då kom Soffi och mötte oss. Härliga bilder på häst och ryttare i höstfärger:

På volten:

     

På grusvägen:

  

Sofia:

  

På hemväg:

  

I'm a poor lonesome cowboy, a long, long way from home...      

(Nån som minns Lucky Luke Cool

Av Maria - 18 september 2009 21:02

  

... var det igår. Jag var själv inte med, men alla andra var där. Alla valpar hade i läxa att lära sig en "cirkuskonst" till sista gången, och detta skulle då visas upp i gruppen. Clara & Bella hade tränat in ett litet dansnummer (nåja, det kanske är att ta i, piruett kanske är mera sanningsenligt:), och det hade gått bra.

Sen var det vanlig valpkursträning också. Och lite extra klickerträning, som Eva hade varit med och visat. Lät jättespännande. Både Clara & Bella (som numera börjar pipa så fort vi svänger av i Kyrkbyn, för att hon vet var vi är på väg Tungan ute) tycker det har varit en jätterolig kurs. Nu blir det kursvila till fram på vårkanten, så får vi se om det blir mera lydnad, eller kanske agility?

Sofia & Fia var också med, och så Johnny & Ässi.

Började med lite agility:

  

Ässi fick titta på och undrar när det är hennes tur?

  

Därefter lite lydnadsträning, som enligt uppgift gått bra. Alla var nöjda och glada när de kom hem till det lilla huset på landet igen.

Av Maria - 18 september 2009 20:27

  

... Kändisdjungeln, alltså. Bland det sämsta jag sett, kan jag ärligt säga. Jag brukar inte gnälla på TV-program, för jag vet att det finns en avstängningsknapp. Och lita på att jag använder den när det gäller det här programmet.

Är man desperat på TV 4 - eller Skrikandes?

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards