Livet på landet

Alla inlägg den 25 december 2011

Av Maria - 25 december 2011 22:36

... är årets största slappardag i den här familjen. Underbart.


Sovmorgon till halv 11 - när hände det senast? Långfrukost med värsta frukostbordet, leverpastej, skinka, ost, bröd i olika kaliber, massor av kaffe - och gårdagens morgontidning. Tända ljus, och hela familjen samlad.


Därefter förberedde vi oss på värsta långpromenaden, nåja - men 9 km går vi inte dagligen, om jag säger så - men när vi kom ut på skogsvägen, var det bara tjock, tjock blankis. Hundarna for som Bambi på hal is och vi tvåbenta var inte långt efter - trots Ice-Bug skor av bästa kvalitet. Så det blev till att vika av in i skogen och pulsa i stället.

Enligt Runkeeper hade vi avverkat 4,5 km på 1,22 tim innan vi var hemma, så nog fick vi vår beskärda del av frisk luft... Hundarna kändes också rätt nöjda...


Väl hemma, och varm i kläderna, slog jag till med ett Blossom-pass med yoga också, på 84 minuter.

På det en kopp kaffe och slöa i soffan.

Because I'm worth it   .


Och på den vägen är det. Hemgjord pizza på gårdagens rester, korvar och salami av alla de slag, var inte dumt efter en hel dag av julmat (läs gårdagen). Imorgon bär det av till svärmor på julmat, men före det är det tänkt vi ska hinna ett rapportpass med Bästa B.


Om inte Dagmar ställer till det för oss, hon viner i knutarna och sliter i huset...

Av Maria - 25 december 2011 22:12

... blev en härlig dag.

Lugn och skönt, började med julgröt hos svärfar & sambon, som vanligt. En härlig tradition när alla syskon på sambons sida med familjer ses, äter julbrunch med gröt, skinkmacka och ett dignande kaffebord. Otroligt gott och roligt. Vi hoppas denna tradition får leva vidare i många år till   . Den har redan varit en tradition i mååånga år.


Sen var det hem och duka julbord hemma:

 

 Mormor och morfar i familjen och farmor med särbo kom och tittade på Kalle Anka och hans vänner och Kan du vissla Johanna...

 

 ... drack glögg och åt julmat. Kollade TV, öppnade julklappar och fikade med saffranspannkaka. Lugnt och stillsamt, och mycket julstämning.

Även vovvarna fick sin beskärda del...

 

Tomten tyckte nog vi varit snälla i år (också:) för han - eller vem det nu var   - hade förärat mig en hel massa roliga grejer. Bland annat en liten gasolbrännare (mini) för att bränna ytor på pannacotta & dyl - toppen, har tänkt länge att jag skulle införskaffa mig en men det har inte blivit av - lite smått och gott annat, och så hade tomten värsta hundcoachtänkte - fick en SIGNERAD bok av Fredrik Steen:

 

... och en bok om lydndsträning av Nina och Kenth Svartberg:

 

Toppenroligt. Dock undrar jag om tomten tycker att det går för sakta framåt för Bästa B & mig   ?

Fick också ett jättefint smycke från SNÖ av min allra bästa K - precis ett sånt som jag gått och sneglat på länge men inte riktigt tyckt att det funnits anledning att köpa åt mig själv. Jätteroligt.

Åsså en massa andra fina grejer, såklart.

Julefirarna åkte innan 22, så vi kollade film (Jägarna 2) halva natten innan vi kom isäng...


(och tänkte naturligtvis, att någon saknades oss... så mycket...)

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards