Livet på landet

Alla inlägg under februari 2023

Av Maria - 17 februari 2023 19:30

... för den årliga vaccinationen har vi genomfört i veckan. Båda vovvarna skötte sig fint. Nåja, Vinna är ju som ett yrväder och glad som en pelikan, som tur är. Så lite ostyrig kanske men go och glad. Pirran gör det hon ska utan några större känsloyttringar   
Vinna vägde 26,7 kg och Pirripirran 27,2 kg. Det står inte på förrän hon är ikapp PP   

Av Maria - 17 februari 2023 19:24

... besökte jag tillsammans med några vänner i veckan. Och nej, spåkulan var ett skoj för någon sådan behöver den här tjejen inte, hon är medial i sig själv och så duktig. För mig var det en galet omvälvande upplevelse både på gott och ont - men mest gott; trots att jag grät för att jag var så rörd större delen av kvällen åkte jag hem med en riktigt varm och skön känsla   

Av Maria - 15 februari 2023 08:06

... och ikväll var fokus på att introducera linförighet för Vinna, det har jag inte hållit på med tidigare (hon kan ju nästan inte gå ordentligt i koppel).
Gick riktigt bra när hon förstod vad som menades, fick bra hjälp av mina träningskompisar också, tacksam för det   .

Med Pirri blev det lite fritt följ, fjärr och hopp. Sofia fokuserade på framåtsändandande, skall och apportering och Johnny på framåtsändande och skall bland annat.

Som sagt, så tacksam för dessa träningstillfällen inomhus med sällskap! Guld värt!

Av Maria - 14 februari 2023 15:27

... idag ville jag inte gå in från lunchpromenaden   .

Tog ut en stol och satte mig på poolverandan i solen några minuter innan det var dags att gå in och jobba igen.
Magiskt när man känner att ljuset och värmen är på väg att återvända !

Av Maria - 14 februari 2023 15:21

... ett kommersiellt jippo eller en möjlighet att visa lite extra att man bryr sig om varann?

I mitt förra liv fick jag alltid blommor den här dagen, men det är slut med det nu och det känns lite vemodigt såklart. Det här är ju en dag som man ska vara två   .

Jag har så fina vänner som skickar mig varma hälsningar den här dagen så jag är inte på något vis lottlös, jag vet att det finns dem som tänker på mig och det känns fint.
Jag brukar då försöka passa den vidare, att jag i
min tur skickar till vänner som jag vet är ensamma en sån här dag.


  


Ha en fin dag, allla mina vänner!

Av Maria - 12 februari 2023 21:38

... börjar jag bli   
Letar billiga kWh och tvättar och lagar mat när det är billigt:

Med en elräkning på nästan 11 tkr för december kanske man behöver agera.., å andra sidan börjar solcellerna jobba fint nu när vårsolen börjar titta fram och värma!

Av Maria - 12 februari 2023 21:35

.., just nu:

Vissa blockläser jag, andra några sidor bara då och då. Men det finns lite att välja på!

Av Maria - 12 februari 2023 21:10

... har jag sett idag   .
"En dag kommer allt det här bli ditt"
Antagligen hade jag för höga förväntningar, jag vet inte. Men när man sitter genom hela filmen och väntar på poängen    som aldrig kommer?
Har heller inte sett nån recension på filmen, men jag tyckte den var riktigt riktigt kass   !

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards