Livet på landet

Alla inlägg under februari 2023

Av Maria - 12 februari 2023 13:49

... har vi gjort idag, jag och Sofia och Johnny.

Började med att gå spår åt alla fem hundarna med varierande svårighetsgrad, sen vallande av uppletanderuta.

Så himla nöjd trots att det finns massor att slipa på och hyfsa till - både när det gäller hundar och matte - men väljer att fokusera på det som känns positivt   

Av Maria - 12 februari 2023 13:44

... idag   

Var tar tiden vägen?
Mamma Blixtra finns ju inte längre, men alla kryddorna tuffar på och såvitt jag vet lever alla och mår bra i högönsklig välförmåga   !

Grattis till er alla - här firar Pirran, Pepp och Muskot med spår och upplet och så varsitt märgben på det!

Av Maria - 12 februari 2023 13:38

... går jag då och då.
Försöker komma iväg 2-3 ggr i veckan. Började i september 2021, då Clara ville ha sällskap sen hon flyttar hem från Örebro. Jag skrattade rakt ut - mohahaha   - skulle JAG gå på gym som aldrig i hela mitt liv satt min fot på en dylik inrättning ??
Men det skulle jag. Och jag har fortsatt. Försöker komma iväg åtminstone två gånger i veckan, känner fortfarande ingen eufori inför träningen men det är oerhört skönt när det är klart    och går det för lång tid mellan passen skaver det lite, då är det något som saknas.
Så - jag tuffar på, men inser också att jag aldrig kan vinna kampen mot gäddhänget vid min ålder. Men kanske hejda dess framfart lite   ?

Gymmet lördag vid 16, inte fullt direkt   ...

Av Maria - 12 februari 2023 13:30

... går i hundvaktandets tecken. Från fredag till lördag hade jag den ena av Sofias hundar här, Muskot (Blixtra-son och kullbror till Pirripirran) på sova-över, då matten skulle ut på galej   .

Musse åkte hem igår lördag efter att Sofia kommit och vi gått en skaplig promenad i solen    med alla mallarna.

Idag var det då Lennys tur att komma på sova-över då matten med sambo (Clara och Filip) skulle åka till Grisslehamn på spa. Lenny stannar också över natten, till imorgon måndag.

Jaja, vad är väl en bal på slottet, säger hon som hundvaktar    (och tröstar sig med att hon har lite att ta igen när tillfälle ges   !

Av Maria - 10 februari 2023 14:28

... och lunchpromenad och sol   !
Kan det bli bättre? Har blåst och stormat i ett dygn men det var skönt ute  med blåsten i ryggen och solen i ögonen    (citat Lars W)

Det är inte bara jag och hundarna som gillar solen, även mina solpaneler (och min elräkning) tycker om solen   .

Av Maria - 9 februari 2023 15:16

... har vi hyrt tisdagkvällar kl 18-20 i nästan tre månader under den mörkaste tiden av året, Sofia, Johnny och jag. Tillsammans har vi fem hundar, så två timmar behövs för att hinna med alla jyckar   .

Vi börjar med lite allmän träning, sen kör vi alla hundar en och en, med fullt fokus på den hund som körs. Kommendering, tips och tricks och även kritik där så behövs. Guld värt med några extra par ögon   !

Av Maria - 9 februari 2023 15:03

Att läsa i UNT idag, någon har äntligen satt ner foten!

Av Maria - 6 februari 2023 19:45

Då är boken utläst, 14 timmar senare.

Ja vad ska man säga om den?

Vilken människa att förstöra för sig själv, alla runt omkring, kollegor, vänner familj. Och sig själv. Nu hoppas vi att den här historien slutar lyckligt. Också på riktigt, när boken är slut och åren gått. Åtminstone är hans tappra familj värda det   

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards