Livet på landet

Alla inlägg den 6 oktober 2008

Av Maria - 6 oktober 2008 20:51

Har varit med om nåt helt underbart ikväll!

Var iväg och lämnade lillasyster hos farmor (ska sova där i natt) och då hade farmor inhandlat en spikmatta, som jag såklart måste prova. Låg på den, förmodligen alldeles för länge, och jag är helt såld! Hur underbart som helst!

Precis så här såg den ut. Finns på www.spikmattan.com för 695 spänn.

Vill ha vill ha vill ha vill ha!


Av Maria - 6 oktober 2008 20:50

Så här fint blev det på min sida när jag krattat:-)



Och så här såg Johnnys sida ut,-)



Av Maria - 6 oktober 2008 20:42

Idag har jag krattat löv. Massor av löv. Och såklart blåste det. Men när jag - för en gångs skull - bestämt att jag ska kratta så gör jag det oavsett det blåser eller inte. Kanske inte så genomtänkt. Men idag hade jag vinden på min sida, om man kan säga så. Den hjälpte mig att blåsa löven åt det håll jag krattade, och det var jag mycket tacksam för.


Hundarna var med, och som vanligt var Ässi mycket besviken att jag inte lekte med henne istället för att kratta löv. Till slut kom hon på en egen lek: Leta pinnen i lövhögen. Den gick ut på att hon tog sin favvo-pinne och la i skottkärran medan jag lassade i löv. När jag sen tömde kärran på alla löv (inklusive pinnen, som låg nånstans i mitten;-) satte hon igång och körde ett eget litet lövhögsuppletande. Gång efter gång. Tänk att mallefantasin har inga gränser, de kan hitta på precis vad som helst. En annan lek var också: Låta pinnen åka kratta. Då la hon pinnen strategiskt nära där jag krattade och så åkte den med löven ut på  stubbåkern, och så var det dags att börja leta igen. Vill inte matte aktivera mig får jag väl leka själv;-)

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards