Livet på landet

Alla inlägg den 27 oktober 2008

Av Maria - 27 oktober 2008 21:13

... är utan tvekan den här. Kolla också in www.IQ.se. Tänkvärt...


Av Maria - 27 oktober 2008 19:34

Japp, då har mus säsongen börjat. Huvaligen. Eftersom vi bor mitt i en jätte sädesåker så börjar det röra på sig när bonden slagit säden... Och nu är det alltså dags för i år.

Har väl redan hört en och annan mus i väggen, vilket har resulterat i att jag varit himla snabb i år med att sätta ut både betesstationer med råttgift och fällor. I stallet har vi haft ett par möss som hundarna varit helt galna efter.

Idag öppnade jag skafferidörren i köket och skulle gå in och hämta en stor pappkasse - och när jag lyfter på den så pilar det iväg en mus.

Jag skrek som om jag hade haft kniven i mig. Ungar & hundar kom med andan i halsen, då stod jag på en köksstol och viftade.

Jag tror nästan att det är själva överraskningsmomentet som är värst.

Titt-ut leken. Ta mig om du kan.

Ässi ville ju hjälpa till så klart, hon har suttit utanför skafferidörren och väntat på att bli insläppt, och till slut öppnade jag. Vilket resulterade i att hon tog musen, men när hon kom ut i köket så släppte hon den på köksgolvet - jag antar att det var lite äckligt när den sprattlade i munnen - och det var ju inte bättre. Fy 17! På nåt vis kom musen tillbaka in i skafferiet och då slängde jag igen dörren och barrikaderade;-) tills Johnny kom hem och fick ta itu med den lille krabaten. Stackarn... ändå...

Nu vet vi vad som väntar. Så vi rustar för krig. Betesstationer där man minst anar det, gillrade fällor med russin, mandel & annat gott finns både här och där. Kom om ni törs!


Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards