Livet på landet

Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av Maria - 7 oktober 2008 19:28

Stack ut direkt när Johnny kom från jobbet och körde några motivationsskick med Ässi. Sofia & jag & Fia stannade på A, Johnny & Ässi gick till B. Skickade från B till A. Lek, bus & kamp på A, och vila. Johnny gick vidare till C. Skick från A till C - hyperfokus. Och motivationen på topp.

När Ässi sen var framme på C, knallade jag iväg mot C så att Ässi skulle få syn på mig. När hon såg mig vände mig och sprang tillbaka till A (njae, kanske inte hela vägen;-) och Johnny skickar från C till A. Bus & kamp och lite vila. Så släppte jag iväg henne igen för att möta Johnny, som då påbörjat vandringen från C till A så att flocken skulle vara samlad igen.

Inga fullsträckor blev det, men längre än sist. Och Ässi är taggad till tusen, vi försöker ligga rätt lågt med retningar (förutom på 3:e sträckan, C till A där vi haft lite strul tidigare) eftersom vi är lite rädda för att få ljud. På skicket B till C kom ett litet startgny i första språnget, annars är hon knäpp tyst och tokmotiverad. T o m framföringarna var kanon - kopplar inte riktigt hur det funkar med den motivationen? Kändes jättebra, vi var nöjda och hon var hur glad som helst att få göra nåt vettigt igen i sitt liv. Sen sov hon gott i soffan när vi kollade på TV.

Det bådar gott. Hoppas det håller i sig.

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards