Livet på landet

Alla inlägg den 31 oktober 2008

Av Maria - 31 oktober 2008 21:19

Imorse efter hundpromenaden & stallsysslorna i vräkregnet var hundarna blöta in på bara skinnet. Efter ett par timmar inne kände jag på Fia och hon var då fortfarande blöt ända in på kroppen. Jag fönade henne torr - mindre populärt, kan jag säga;-) - och sen åkte Soffi & jag till Granngården och köpte oss ett fleecefordrat regntäcke till henne. Hade väl aldrig trott att en så lurvig hund skulle kunna bli lite frys-ruggig, men i det här vädret kan man nog förvänta sig vad som helst.

Fia blev så fin, och lite mallig också, faktiskt i sitt nya täcke med slankande form;-):

Och Ässi var lika glad åt sitt nygamla, Clipper-ärvda täcke:


Av Maria - 31 oktober 2008 21:13

... kom idag och det med besked. Efter en hel natts och dags stormande och vräkregnande kom då kung Bore och fläktade med sitt snötäcke över Uppland. Rejäla flingor seglade in över livet på landet, och snart låg det ett vitt täcke över hela gården. Hästarna frös - trots täcken - så vi tog in dem på em för att tina upp och få äta sig varma på sommarens hö.


Termometern fortsätter krypa neråt, så vi får se hur det ser ut imorgon.

Dags att ta fram lovikkavantarna och vinterdäcken?


Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards