Livet på landet

Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Maria - 29 oktober 2008 14:01

På höstlovet skulle det vara hoppträning i dagarna två på ridanläggningen här strax bredvid. Sofia ville vara med på Edwin, och jag försökte - på mammors vis;-) - avråda, mest för att jag vet hur knepig han kan vara... och för att jag var rädd att Soffi skulle bli döbesviken om eller när han skulle börja dumma sig. Men hon stod på sig - och lyckades driva igenom det. Så igår em red hon upp Edwin till gäststallet vid ridanläggningen, och jag cyklade med. Det gick över förväntan. Han var mycket lugn och sansad, vid ett tillfälle blev han lite orolig då vi hamnade mitt i ett polistillslag med spinnande polisbilar och påslagna blåljus - men det var väl fullt förklarligt...

Inatt stod han i deras utestall, tillsammans med en Pärlan, en ponnyflicka i samma storlek och färg. Och så har han fått en egen liten rasthage där han kan se vad som händer i det stora stallet.

Idag var det så dags för det första passet, 9-15. En del stalltjänst och teori ingick, och så delades ryttarna in i 2 grupper för att träna markarbete under dagens ridpass. Sofia & Edwin kom i grupp 2, och jag var där - såklart.

Och blev så glad.

Edwin har uppfört sig så bra så jag tror inte det är sant! Och Sofia har varit så lugn och fin med honom - och tillsammans har de gjort det jättebra! Tränat trav över bommar i olika kombinationer och olika steglängder, hoppat sockerbitar i galopp och bedömt avstånd, ökat och minskat antal galoppfattningar emellan, bla. Jag har nästan inte trott mina ögon, så himla bra gick det. Å vad kul!


Och innan vi skulle börja berättade Natta, instruktören, att en av tjejerna i stallet tidigare skulle hoppa Edwin (i ett helt annat sammanhang) och att hon aldrig mer skulle göra om det, då hon hade åkt av honom med dunder och brak och dessutom gjort sig illa...

Och så var han så lugn och fin, vår strulponny.

Och Sofia - vilken tjej! Vilken tur att hon stod på sig mot mamma och drev igenom det här - när det har gått så här bra.

Imorgon är det dags för del II...


Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards