Livet på landet

Alla inlägg den 25 oktober 2008

Av Maria - 25 oktober 2008 23:33

... eller normaltid, som det egentligen heter. Från sommartid. Vilket innebär att vi får sova en timme längre inatt. Höll precis på glömma - som tur var fluktade jag en snabbis på text-TV:n mellan två program - och där stod det såklart!

Å andra sidan är det ingen katastrof om man glömmer den här omställningen, man kan ju iaf inte komma försent till nåt. Snarare tvärtom.

Så inatt: ställ om klockan från 03 till 02.

Suss gott & länge!


Av Maria - 25 oktober 2008 21:11

Här där vi bor blåser det jämt. Vi bor mitt ute på ett gärde, och det blåser verkligen hela tiden - mer eller mindre!

Det är bra på sommaren, för både mygg och knott och broms blåser bort, hela tiden, så hästarna slipper de besvären.

Nu har höststormarna börjat, och det viner i knutarna. Kolsvart, här ute på landet, och det brakar i hela huset. Mysigt, och lite kusligt.

Sånt är livet på landet när det är höst.

Av Maria - 25 oktober 2008 21:03

Idag har vi varit med vår vän Ulla Överdomare på hästtävlingar  utanför Uppsala hela dan. Å vad många fina ekipage! Helt imponerad av både ryttare och hästar! Höjderna i dagens klasser låg på 1,0 m och 1,10 m...

Och det är högt, kan jag berätta, för jag fick leka banpersonal då det som vanligt - tydligen - saknas funktionärer på såna hära tävlingar;-) och iom det såg jag allting på väldigt nära håll...

Här kommer några bilder från framhoppningsbanan: 





På parkeringen var det ena ekipaget värre än det andra...


Fullt ös hela dan, medan gårdens hästar lugnt betade vidare - på de tofsar som fanns kvar...


Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards