Livet på landet

Direktlänk till inlägg 24 maj 2009

Nybliven champion - SBCH Sennivikens Älska!

Av Maria - 24 maj 2009 13:41

Ja, nu har hon blivit en tvättäkta champinjon, våran Ässi. (Även om jag aldrig tror det innan jag ser det på papper:)

Idag har vi varit i Österbybruk på SKK:s årliga internationella utställning och ställt henne i Bruksklass, jag och Sofia. Många fjärilar i magen imorse kan jag lova, mtp hennes reaktion i onsdags vid kladdträning och tandvisning. Lite vatten har dock hunnit rinna under broarna sen i onsdags, och vi har passat på att fråga gud och alla människor om de kan titta på hennes tänder, titta här och klämma där osv. Och det har gått bra. Hon skulle gå som 5:e hund i ring 5 så jag hann se fyra jyckar innan det var dags för oss - och vad var det för fara? Den slovenska domaren bad alla hundförare öppna munnarna på sina hundar och så gjorde han en snabbkoll. Ingen mätning och inget onödigt kladdande. Jiiiippiiie! Men idag har hon nog klarat det också, det var så mycket annat att titta på så några domartassar här eller där har nog också gått bra.

Resultatet blev en slät 1:a och det räcker gott och väl för oss och för championatet! Vi var ensamma i Bruksklass och så var det en malletik i Ökl. Två mallisar på en utställning med nästan 3500 hundar! Den andra tiken fick också en slät 1:a.

Så idag är vi nöjda, och vi har firat med ett grisöra och en jättebitstock som hon promenerade genom hela utställningsområdet med i munnen och med svansen i topp. Och det får man göra när man är en nybliven champion!

 
 
Susanne

Susanne

24 maj 2009 14:33

Stort GRATTIS till brukschampionatet - vad duktiga ni är allihop!!

Jättekul!!!

http://web.telia.com/~u26108410

 
Ingen bild

Ann

24 maj 2009 20:46

Snygg-Ässi! Jättegrattis till alla strålande resultat och championatet såklart!

 
Helena

Helena

24 maj 2009 22:35

GRATTIS I MASSOR!!!
Mamma Mia, vad ni är duktiga!! Och vilken jycke!! Otroligt roligt, det är inte alla som når ända till "Bruks-svamp- nivån";)!!!!
Kramar från Karlholm

http://www.queencobra.se

 
Alexandra

Alexandra

25 maj 2009 12:46

Jättegrattis!!!! Pussa den söta Mallenäsan från mig :)

http://www.mallenutt.webb.se

 
Kerstin

Kerstin

29 maj 2009 01:15

SUPERGRATTIS. Ni är jätteduktiga och sen blir det SM.

Kram från Kerstin o Hundarna

http://www.sennivikens.se

 
Ingen bild

Anna

29 maj 2009 20:35

Jättegrattis! Då är det två champinjoner i kullen, en i brukset och en i lydnaden....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 17 maj 22:09


... från maskrosor, laddat batteri för trimmer och för gräsklippare, såptvättat större delen av pooldäcket och burit fram lite utemöbler.Nu börjar sommarsäsongen och nog finns det massor att göra innan allt är på plats. ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:09

... idag.Clara och jag åkte iväg efter jobbet, alltid lika roligt även om man saknar en del knallar från år till år, men å andra sidan kommer det ju nya!Marknaden kommer till Tierp två gånger per år, maj och oktober, med allt från korv, ost, cocosbol...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:04


På riktigt! Som jag njuter av denna värme efter den här långa vintern! Lövsprickningens tid, måste väl ändå vara den bästa på hela året (även om alla årstider har sin tjusning). ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 07:00

... ser inte ut att vara den bästa. Jag pratade med ortopeden igår, då jag inte tyckte att jag fått riktiga hemgångsråd - mer än medicinen - när det gäller hennes fysiska aktivitet. Då hade han hunnit titta som hastigast på röntgenbilderna, och s...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:22


Men nu har väl Åkesson skitit i det blå skåpet i alla fall?Har skummat de två Kalla Fakta avsnitten om SD:s Trollfabrik. Nu går han ut i media och slår tillbaka mot media med full kraft och påstår att det är ett skämt?Självklart är han inträngd ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards