Livet på landet

Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Maria - 1 maj 2009 23:36

Har tillbringat större delen av kvällen med att räkna ihop Newbody beställningar från alla elever i Sofias klass. Klassen har sålt produkterna i tre veckor, och nu var det alltså dags för sammanställning och beställning.

Och jisses, vilket jobb. 248 paket har eleverna sålt, och då har jag inte fått in alla beställningar än:) Blir nog en hyfsad förtjänst.

Produkterna är kanonbra, fin passform och kvalitet, och otroligt lättsålda. De som köpt en gång köper gärna igen - utan att man behöver truga...

Newbodys produktkatalog  hittar ni här.

Nu är iaf sammanställningen gjord och beställningen skickad. Kan bli tilläggsbeställningar också. Sen är det bara leverans och packning kvar... och så betalningen då förstås.

Och efter det kommer det riktigt roliga - att planera klassresan! (Men det lär man nog inte få vara med på:)

Av Maria - 1 maj 2009 22:19

Idag var det dags igen! Två huggormar inom loppet av 10 minuter. På våran stallbacke!! Jag var helt hysterisk, och det är nog ändå bara förnamnet!

Den ena upptäckte jag av en händelse då jag skulle hämta jord till rabatterna och såg att Fia ryckte till för det var något som rörde sig vid hästarnas vattenkar. Skrek till åt henne att stanna, men tänkte sen att det kanske bara var nån stor insekt eller så. Jo tjena, världens huggorm kommer ringlandes. Skrek som besatt på sambon som kom och eliminerade eländet. Under tiden tog jag min tillflykt in i stallet med jyckarna, och hör Sofia skrika, då ligger det en till och solar sig mot stallväggen. Också en huggis. Också här fick sambon göra en insats.

Vilka helvetes jävla djur, rent ut sagt. Må de utrotas från jordens yta. Jag är så otroligt rädd att hundarna ska bli bitna igen så det är inte sant. Jag vill aldrig aldrig aldrig mer vara med om att de blir så dåliga som de var av ormbettet i höstas.

Jag gick raka vägen in och beställde 4 stycken snurrgetingar med expresspaket som ska sättas upp runt hela tomten så fort som möjligt!

Burr...

Av Maria - 1 maj 2009 11:36

Igår var det valborgsmässoafton. Vi hade eldat vår brasa tidigare i år, medan det fortfarande stod vatten runtomkring - för säkerhets skull. Så ingen brasa och som vanligt inga smällare, med tanke på hundar och hästar.

Började på eftermiddan med andra sittningen födelsedagsfika där jag fick en jättefin egenhändigt planterad blomkruka med sommarblommor! Mot kvällningen kom sen en massa folk - jätteroligt - som ville gratta och fira sista april med oss. Smörgåstårta i massor, läsk, öl och vin och så fika på det. Surr och prat, ungar och hundar i alla konstellationer. Det var bara det hemgjorda äppelvinet som saknades:) men det gick bra med cider också...

En jätterolig och härligt avslappnad kväll - tack för det, alla som letade sig ut!

Här lite av presenterna (när man ser det här kan man tro att jag fyller 50 - men det gör jag inte:):

Massor av smått & gott - italienska delikatesser:

Ett rosévin som är riktigt gott:

Till kryddköket - havtorn bl a: 

Och så vinstchanser i massor:

Och en härligt hemstickad sjal att sno in sig i:

Och så blommor & kort, såklart!

Och massor av pussar utav världens - för tillfället - härligaste valp Wirus! Och massor av bettmärken i armar och händer:)

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards