Livet på landet

Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Maria - 10 maj 2009 21:13

... finner sig mer och mer tillrätta i vår flock. Helt underbart häftig jycke.

Men att vara lillastesyster och sist in i flocken är inte alltid så enkelt...

Det är min pinne - inbilla dig inget annat!

Jag ger mig, jag ger mig:). En stund iaf...

Och så massor av kärlek i lilla mattes trygga famn när det blir för tufft...

Av Maria - 10 maj 2009 20:51

... och Ässis andra elitspårstävling - och hon tar CERT på 588 p och kniper en 3:e placering! Vilken hund!

Husse ringde hem innan uppletandet och berättade att av 11 hundar hade 10 gått vidare efter spåret. Ässi hade spårat jättefint, och hade fullt på både upptag och spår. Puh. Husse var minst sagt skitnöjd! Hon har ju verkligen varit jätteduktig på att spåra tidigare, men vi har ju varit dåliga på att underhålla det och istället fokuserat på rapporten. Nu måste vi lära oss att det ena inte får utesluta det andra. Å andra sidan har husse legat i som tusan med spår, upptag och apportering på senaste tiden - och det gav utdelning. 9,5-9,5 på både metall och tung - och det var inte illa! Och så roligt! På lydnaden hade hon skrapat ihop 256 p! På uppletandet däremot fick hon bara 3 föremål och en 7:a innan tiden var ute, men husse var så nöjd ändå för hon jobbade jättefint och noggrant hela tiden.

My gosh, vilken jycke vi har - 3 cert på två månader! Gissa om vi är stolta och glada över våran pärla!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards