Livet på landet

Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Maria - 21 maj 2009 23:16

... då passar sambon på att byta taket på ladan/stallet/garaget. Ena dagen åkte ställningen upp, dag två åkte gammal takplåt och tegel av och samtliga vindskidor målades. Dag tre - idag - är nymålade vindskidor på och nya taket på ena halva sidan. Med lite hjälp av broder Håkan som alltid ställer upp när någon ber om hjälp. Tusentusentackfördet!!

Imorgon fortsätter arbetet med stalltaket... om vädergudarna vill.

Av Maria - 21 maj 2009 23:11

Inatt som var har vi haft hästarna ute för första gången i år. Och jag har upptäckt att jag börjat med tantfasoner. Men stackarn, tänk om han fryser? Tänk om han blir mörkrädd? Tänk om det börjar regna? Sätt på strömmen ordentligt så det inte kan komma in något vilt djur i hagen... etc etc. Och Sofia bara suckar. Men nu får de väl börja vara ute (såvida det inte blir dåligt väder, typ regn, eller kallt, eller...;)

Idag har tjejerna löshoppat snyggingen lite. Han är helt underbar, våran älsklingspålle Edwin. Och ursnygg.

Och så Wille såklart. Som jag ibland tänker att jag ska låna ut som sällskap till nån - men när det väl kommer till kritan så kommer jag inte att kunna. Han är så otroligt urmysig - lite som Karlsson på taket. En lagom rund herre i sina bästa år, som inte går av för hackor, men som ändå vet när slaget är förlorat. Och go som få. Så du blir kvar hos oss Wille, jag lovar!

Av Maria - 21 maj 2009 23:06

... känner jag mig efter att ha hängt en stund på klubben med hundarna igårkväll. Efter träningen bad jag om att få lite kladd-hjälp på Ässi inför utställningen på söndag, och det var ingen rolig upplevelse. Hon tyckte det var hur jobbigt som helst att ha främmande (och så främmande är ändå inte Eva;) människor plockandes på sin kropp och i sin mun. Så obehagligt så hon försökte krypa undan bakom mig. Suck. Vilken råtta. Om än en älsklingsråtta;)

 

Så idag har vi provocerat kladdande hela dan - över hela kroppen, i munnen etc - ändå är det såklart inte ett dugg läskigt när vi håller på. Men när tumstocken åkte fram som en förklädd måttstock, då blev det läskigt igen.

Riktigt otäckt. Så nu har vi lite att jobba på inför söndagen:)

Dubbelsuck.

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards