Livet på landet

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2009

Hundträningsångest...

Av Maria - 9 augusti 2009 21:14

... har vi så det heter duga. Ingenting tränat på hela helgen - det är ångest! Och SM närmar sig. Först har det varit värmen, sen har det varit alla måsten som ska göras innan semestern är slut. Och nu börjar ekorrhjulet igen...

Vi har iaf försökt cykla 9-km svängen med henner 2-3 gånger i veckan, på kvällstid när värmen lagt sig. Så Stora Luren åtminstone inte ska brista i konditionen:)

Rapporttävling i Edsbyn i helgen som kommer, måste försöka få till en rapportträning i veckan...


 
 
Helena

Helena

10 augusti 2009 18:21

Men Maria,
det GÅR inte att träna hund i 45 graders värme ;) !!! Rapportträning blir det nog, ska du se, svalare väder väntas i veckan! Kan faktiskt vara skönt för vovvarna, även om jag älskar hettan!

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
Susanne

Susanne

12 augusti 2009 12:44

Så här lite hund har jag inte tränat nån semester tidigare tror jag. Sommaren går till historien oxå som en av de varmaste och regnigaste hur nu det går ihop;-)
Vi håller tummar/tassar för Er i helgen!!

http://web.telia.com/~u26108410

 
Kerstin

Kerstin

13 augusti 2009 03:03

Allting kommer att gå bra.Ni har kvalat in till SM och det är jättebra och sen håller vi tummarna.
Kram Kerstin

http://www.sennivikens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Tisdag 21 maj 07:58

Igår fick jag - telefonledes - besked efter att röntgenveterinären på Evidensia också tittat på Pirrans skiktröntgen att läget var precis så illa, som jag fick besked om i förra veckan.Spondylos, pålagringar, L7s1 och buktande diskar, bland annat.Jag...

Av Maria - Tisdag 21 maj 07:50


... igen.Underbara bilder, både i text och färg.

Av Maria - Söndag 19 maj 21:27

... börjar NU!Fick hjälp med poolfyllning igår (har egen brunn på tomten som bara används för att fylla poolen), mycket jobb med att montera ihop vattenpump, värmepump, chockklorera och få rätt pH, städa och städa. Så glad att jag får hjälp med detta...

Av Maria - Fredag 17 maj 22:09


... från maskrosor, laddat batteri för trimmer och för gräsklippare, såptvättat större delen av pooldäcket och burit fram lite utemöbler.Nu börjar sommarsäsongen och nog finns det massor att göra innan allt är på plats. ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:09

... idag.Clara och jag åkte iväg efter jobbet, alltid lika roligt även om man saknar en del knallar från år till år, men å andra sidan kommer det ju nya!Marknaden kommer till Tierp två gånger per år, maj och oktober, med allt från korv, ost, cocosbol...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards