Livet på landet

Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Maria - 13 augusti 2009 21:53

Imorgon kväll bär det av mot Edsbyn och elitrapporttävling på lördag. Som ett genrep inför SM - ett bra sådant, hoppas vi.

Återkommer med rapport (haha!) om hur rapporten gått...

Håll alla tummar & tassar!

Av Maria - 13 augusti 2009 21:42

... för E&T ikväll. Strax fyllda 5 månader är det så dags för Bella och Lilla Matte att lära sig veta hut. Eller träna med glädje, som det egentligen handlar om. Och glädje var det i massor kan jag lova.



Vi (ja, storasyster och jag var ju också bara tvungna att följa med och titta på - om än lite i smyg;) träffades vid TBK kl 18 och kursen höll på till 20. Sex hundar, alla av olika raser (pudel, schäfer, jakthund, Springer Spaniel, Holländsk Herdehund och Engelsk setter) och otroligt härliga, alla på sitt speciella vis. Av någon underlig anledning hade jag en föreställning om att Bella skulle kunna balla ur fullständigt (den som nånsin har sett ett riktigt pudelfnatt vet utan tvekan vad jag pratar om) men hon har uppfört sig hur bra som helst! Glad och sprallig och nyfiken på alla andra som tusan, men vid inkallningsövningarna var det ingen tvekan om att det var Lilla Matte som gällde, och inte de andra hundarna. Lilla Matte var så stolt och lycklig när vi åkte hem, och ikväll tror jag att hon älskade sin lilla Pudelunge alldeles extra mycket.

Alla hundarna var jätteduktiga, men så hade de också en riktigt bra instruktör:) - tack Tomas för en underbar inställning till hundar och hundträning som du förmedlar med den äran!

Storasyster med Fia och jag och Stora Luren, vi smygtränade liten på parkeringen för att inte störa valpgruppen, sen smygde (?) vi upp till agilityplanen och hade buskul en halvtimme med godis och klicker, innan det blev kväll och dags att åka hemåt. Alla glada och nöjda.

Nu sover Pudel-Bella, Fia och Stora Luren så gott på sina små och stora öron, nöjda och belåtna. Hoppas vi.

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards